Ile turystyka wydaje na reklamę?

Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Również handlu usługami turystycznymi. Ile branża turystyczna wydaje na reklamę, postanowili sprawdzić eksperci z domu mediowego Codemedia.

rt 2017 07az 15

  Patrząc na zebrane dane, warto zwrócić uwagę na fakt, że branża turystyczna została w tym wypadku bardzo szeroko zdefiniowana. I choć sporo miejsca poświęcono gastronomii, nie zmniejsza to wartości analizy. Zwłaszcza że dzięki temu można porównać wydatki pokrewnych sektorów tak zdefiniowanej branży turystycznej. 

Mniejsze wydatki

W pierwszym kwartale 2017 r. reklamodawcy z sektora podróży i turystyki (PiT) przeznaczyli na promocję blisko 40,4 mln zł, około 6 mln zł mniej niż rok wcześniej, co stanowi spadek mniej więcej o 13 proc. Najwięcej na reklamę wydała branża gastronomiczna – 17,2 mln zł (43 proc. całego sektora PiT) przed biurami podróży (8 mln zł, 20 proc.) i miejscami noclegowymi (7,2 mln zł, 18 proc.). Pozostałe 19 proc. wygenerowały branże: transport publiczny/koleje/linie lotnicze i promocja regionów turystycznych. Nie powinno to być zaskoczeniem, gdyż gastronomia jest bardzo rozbudowana i w taki czy inny sposób reklamują się właściwie wszystkie restauracje. Do tego mamy w tej grupie lokale sieciowe, w tym należące do dużych sieci międzynarodowych, co umożliwia im wydawanie na reklamę znacznie większych kwot niż np. małym biurom podróży. Lider reklamodawców sektora PiT – McDonald’s – w odróżnieniu od ogółu reklamodawców, którzy najchętniej wybierali reklamę w telewizji, postawił w pierwszym kwartale 2017 r. na promocję w kinach i wydał na nią więcej niż połowę budżetu reklamowego. 

Kto i ile wydaje

W branży gastronomicznej z górą połowa inwestycji była dziełem McDonald’s Polska oraz Amrest. Wśród biur podróży wyróżniały się pod względem wydatków: Rainbow Tours i Nowa Itaka (blisko 54 proc. tej branży). W branży noclegowej dominowała Grupa Hotelowa Orbis (22 proc. tej...



Opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 6/2017, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail