SMS-y odgrywają coraz większą rolę w marketingu

Marki chętnie sięgają po ten sposób komunikacji, bo jest prosty i skuteczny – z prawie stuprocentową dostarczalnością i otwieralnością – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

 rt 2017 06a 16

Czym zajmuje się firma SMSAPI?

SMSAPI to platforma do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS, VMS i powiadomień push, służąca dostarczaniu powiadomień oraz prowadzeniu działań marketingowych. Narzędzie może być pomocne w komunikowaniu się z odbiorcami przez instytucje publiczne, np. w celu przypomnienia o nadchodzących wydarzeniach czy płatnościach, lub służyć do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych przez podmioty komercyjne. Jak to wygląda w praktyce? Wystarczy, że dana firma zaloguje się w serwisie SMSAPI.pl i doda swoją bazę klientów. Po utworzeniu wiadomości wybiera grupy odbiorców z bazy i klika „wyślij”. Oprócz prowadzenia kampanii marketingowych, może również ustawić automatyczne wysyłanie wiadomości, np. potwierdzających zakup przez internet czy przypominających o płatności na dzień przed upływem terminu. Informacje o dostarczonych wiadomościach i przekierowaniach do strony są dostępne w panelu analitycznym. Wysyłane wiadomości mogą być personalizowane, np. zawierać zwrot po imieniu, a listy odbiorców odpowiednio targetowane, np. wysłane tylko do klientów, którzy zeszłym roku skorzystali z oferty last minute. 

Kim są klienci? Jakich usług poszukują?

Na platformie SMSAPI zalogowanych jest już ponad 45 tys. użytkowników. To zarówno małe, jak i duże marki z różnych branż: sieci sklepów, banki, dostawcy energii, hotele i agencje podróży. Wszystkie je łączy potrzeba posiadania prostego narzędzia do błyskawicznej komunikacji. Ta z kolei jest konieczna do zachowania wysokiego poziomu obsługi klienta. Współpracujące z nami firmy coraz częściej przekonują się, że odpowiednia obsługa klienta owocuje lojalnością i większą satysfakcją konsumentów. Bardziej się też opłaca niż pozyskiwanie nowych. 

Co mogą dać takie usługi firmom turystycznym?

Prostota i szybkość komunikacji mają szczególne znaczenie w branży turystycznej. Zarówno hotele, biura podróży, jak i linie lotnicze oraz organizatorzy wycieczek lokalnych wykorzystują SMS-y do powiadamiania klientów w dowolnym miejscu i czasie. SMS pomaga lepiej i sprawniej komunikować się z klientami. Wiadomość tekstowa jest odczytywana przez 98 proc. odbiorców. Może posłużyć do: przypomnienia o godzinie wylotu i zabraniu ze sobą ważnych...



Rozmawiał Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Wydanie: 6/2017, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail