Kiedy i za co klient może domagać się odszkodowania lub rekompensaty

Klienci biura podróży mają prawo uważać, że klimatyzacja w hotelu położonym w gorącej strefie klimatycznej – w pokoju i w miejscach publicznych – będzie stanowiła jego oczywiste wyposażenie.

rt 2017 10az 31

  Bierna postawa rezydenta biura podróży oraz pracowników hotelu w razie braku klimatyzacji może narazić klientów na stres, zdenerwowanie i niewygodę. Jeśli sprawa trafi do sądu, ten może orzec, że klienci ponieśli szkodę niemajątkową wskutek dyskomfortu wywołanego wysoką temperaturą i brakiem reakcji ze strony pracownika biura podróży. 

Biuro nie może zasłaniać się brakiem informacji o klimatyzacji

Brak klimatyzacji w hotelu lub jej wadliwe działanie to bardzo często zgłaszany przez klientów problem. Większość hoteli zapewnia, że klimatyzacja jest indywidualna. Hotele jednak mają klimatyzację zdalną, a w pokojach jest indywidualne sterowanie. W dzisiejszych czasach wyposażenie obiektów w klimatyzację, zwłaszcza tych przeznaczonych do obsługi większej liczby osób i niezależnie od strefy klimatycznej, a do tego o wysokim standardzie, jest czymś naturalnym. W pokojach oraz w części ogólnodostępnej musi więc działać klimatyzacja. Argument o tzw. klimatyzacji indywidualnej oraz braku informacji o klimatyzacji w miejscach publicznych jako wyłączający odpowiedzialność organizatora uznany zostanie za bezpodstawny. Stanie się tak zwłaszcza wówczas, gdy miejscowość, którą wybrali klienci na wypoczynek, leży w regionie, gdzie w okresie letnim zawsze jest bardzo upalnie. W takiej sytuacji klienci biura podróży mają prawo uważać, że klimatyzacja w hotelu w tej strefie klimatycznej co najmniej w miejscach...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 10/2017, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail