Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Rekordowy rok w Dubaju

2018-02-11

W 2017 roku Dubaj odnotował solidny wzrost liczby turystów na poziomie 6,2 procent, co oznacza przyspieszenie ubiegłorocznego 5-procentowego wzrostu oraz większą dynamikę w realizacji celu emiratu do 2020 roku – władze Dubaju chcą by na początku kolejnej dekady miasto przyjmowało 20 milionów gości rocznie.

Dubai1

Ostatnie opublikowane dane dubajskiego Departamentu ds. Marketingu Turystyki i Handlu (Dubai Tourism) potwierdzają, że w ubiegłym roku Dubaj odwiedziło w sumie 15,79 miliona turystów, co stanowi nowy rekord emiratu i świadczy o stabilnej, silnej pozycji  lokalnego sektora turystyki.

Zgodnie z priorytetem miejskiej polityki turystycznej, jakim jest tworzenie nowej, wyjątkowej oferty na światowym poziomie dla wszystkich zagranicznych podróżników, w 2017 roku poczyniono kolejne starania w celu uatrakcyjnienia oferty Dubaju dla jak najszerszego spektrum gości. Powstała nowa nadbrzeżna dzielnica miasta La Mer, stworzona z myślą o rodzinach, które znajdą tu doskonałą ofertę gastronomiczną, miejsce do zabawy i relaksu, czy nowo otwarte Etihad Museum, prezentujące ciekawą kulturalnie, ubogacającą ekspozycję o początkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz ojcach narodu. Otwarto nowy rozdział w erze widowisk na żywo w Dubaju: odbyła się premiera La Perle, pierwszego stacjonarnego przedstawienia teatralnego w regionie, wystawianego w nowoczesnym teatrze w Habtoor City. Jest to kontynuacja trendu zapoczątkowanego przez otwarcie w 2016 roku dubajskiej opery, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Jej program pęka w szwach od zaplanowanych występów międzynarodowych artystów i przedstawień, co potwierdza wielką ewolucję oferty kulturalno-artystycznej Dubaju.

Pod koniec roku miało miejsce wielkie otwarcie Dubai Frame i Dubai Safari. Już teraz należą do najpopularniejszych atrakcji, a Dubai Frame generuje największą liczbę zdjęć na Instagramie Dubai Tourism. W 2018 roku będą pojawiać się coraz to nowe propozycje turystyczne, w tym dostęp do części zabytkowej dzielnicy miasta, gdzie zwiedzający będą mogli zanurzyć się w bogatej historii emiratu i podejrzeć, jak dawniej żyli i pracowali jego mieszkańcy, poznać ich tradycje i zwyczaje, zachowane po dziś dzień. Czekają nas również nowości w atrakcyjnej ofercie plenerowej w Hatta, która cieszy się coraz większą popularnością wśród miłośników ekstremalnych wrażeń i przyrody. Otwarty na początku 2018 roku pierwszy park narodowy ZEA, Al Marmoum, to wspaniała okazja dla zwiedzających do kontaktu, poznawania i podziwiania dzikiej fauny i flory emiratu. Coraz bogatsza oferta turystyczna w połączeniu z panującymi w ZEA zasadami i statusem emiratu jako drugiego pod względem bezpieczeństwa kraju na świecie według Raportu Konkurencyjności Turystyki i Podróży Światowego Forum Gospodarczego sprawiają, że mamy solidne podstawy, by przyciągać coraz większą liczbę turystów.


Aktualności

Polecamy także:

Sukces merytoryczny i frekwencyjny drugiej edycji Hotel Investment Trends Poland&CEE
Pięć sesji tematycznych, 9 dyskusji panelowych i wystąpień, prawie 40 prelegentów z Polski i zagranicy i łącznie niemal 350 uczestników – właśnie dobiegła...

Nowa ustawa daje lepszą ochronę turystom wyjeżdżającym z biurami podróży - konferencja PIT
Turystyka to w tej chwili jedyna branża usługowa, która w takim stopniu chroni prawa konsumenta – podkreślał prezes Polskiej Izby Turystyki, Paweł Niewiadomski w...

Znamy laureatów konkursu Hotelarskie Inwestycje Roku 2018
Podczas odbywającej się 17 maja br. w Warszawie drugiej edycji konferencji HOTEL INVESTMENT TRENDS wydawca magazynu „Hotelarz” oficjalnie ogłosił wyniki...

Izrael to nie tylko miejsca religijnego kultu
Amir Halevi, dyrektor generalny Ministerstwa Turystyki Izraela poinformował o ponownym uruchomieniu w Polsce kampanii „Dwa słoneczne miasta. Jedna podróż”...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne