Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 


 




Brexit a rekompensata dla pasażerów

2018-02-16

Choć od ogłoszenia Brexitu minął już prawie rok, wciąż nie wiadomo, w jaki sposób wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wpłynie na rynek lotniczy.

london eye 2864410

Unijne prawo chroni pasażerów samolotów w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu, a także odmowy przyjęcia na pokład z powodu tzw. overbookingu. Wraz z planowanym przez Wielką Brytanię opuszczeniem Unii Europejskiej w 2019 r., regulacje dotyczące pasażerów, podobnie jak każde inne prawo, przestaną obowiązywać brytyjskich obywateli. Tym samym 28 proc. europejskich pasażerów zostanie pozbawionych prawa na uzyskanie rekompensaty za opóźnione i odwołane loty. W wyniku Brexitu brytyjskie linie lotnicze przestaną obowiązywać europejskie przepisy dotyczące ochrony pasażerów, ale też stracą one wszystkie prawa wynikające z unijnej polityki wewnętrznego rynku lotniczego z 1990 r. Obecnie Wielka Brytania ma mniej niż dwa lata na renegocjację dostępu lub opracowanie alternatywnego systemu. Niektórzy brytyjscy przewoźnicy, zamiast czekać na decyzję władz, postanowili wziąć swój los we własne ręce. Linie EasyJet utworzyły nową siedzibę w Austrii, a Ryanair złożył wniosek o brytyjską licencję lotniczą, która pozwoliłaby na kontynuowanie lotów w Wielkiej Brytanii niezależnie od porozumienia osiągniętego w ramach Brexitu. Inni przewoźnicy aktualizują swoje strony internetowe, aby ostrzec podróżnych o możliwych zmianach zasad dotyczących rezerwacji lotów dokonywanych po Brexicie. W przypadku braku porozumienia brytyjscy przewoźnicy nie będą mogli świadczyć usług komercyjnych na terenie UE, co wiąże się z ryzykiem masowego odwoływania lotów.

- Liberalny rynek lotniczy, z jakim mamy dziś do czynienia, jest jednym z głównych czynników rozwoju przewoźników niskokosztowych takich jak EasyJet czy Ryanair. Obie strony będą musiały wypracować teraz nowe porozumienia, ponieważ w obecnej sytuacji brytyjscy przewoźnicy narażeni są na utratę swobodnego dostępu do swoich rynków. Jednak nie tylko linie lotnicze są zmuszone podjąć zdecydowane działania. Brytyjczycy nie mają wiele czasu i powinni jak najszybciej rozpocząć starania o odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty. Już za rok stracą prawo do rekompensaty w wysokości od 250 do 600 euro – wyjaśnia Marius Stonkus, prezes SKYCOP.


Aktualności

Polecamy także:

„Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”
Celem akcji jest identyfikacja i popularyzacja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. Po pierwsze doświadczenia w kreowaniu i zarządzaniu produktami...

Polskie góry - jak je ocenają turyści
Ponad 70 proc. Polaków twierdzi, że standard letniej oferty turystycznej w górach jest coraz wyższy – wynika z badania zrealizowanego dla Polskich Kolei Linowych...

Bartosz Czajka mianowany na CEO Small Planet Airlines
Linie Small Planet Airlines Sp z o.o. (SPA PL) ogłosiły dziś (16 sierpnia) zmiany na stanowisku Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego. Następcą Jarosława...

TOP 5 aplikacji mobilnych polskich miast - subiektywny ranking
Polskie miasta dbają o swoją promocję także w mobile’u. Czy interaktywne przewodniki zastąpią te tradycyjne? Grupa Me & My Friends przetestowała...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne