Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 


 




Przewodnicy po Muzeum Polskiej Wódki poszukiwani

2018-02-23

Potrafisz wymienić pięć rodzajów zbóż używanych do produkcji Polskiej Wódki? Wiesz, co oznacza „wypić dla kurażu”? Znaczenie słów "rektyfikacja" i "destylacja" masz w małym palcu? Jeśli tak, to jesteś idealnym kandydatem na przewodnika po Muzeum Polskiej Wódki.

PL vodka

To pierwsze tego typu miejsce, które późną wiosną otworzy się w Warszawie. Rekrutacja właśnie wystartowała. Muzeum poszukuje prawdziwych znawców historii Polskiej Wódki, którzy potrafią z pasją opowiadać o jej tradycjach i kulturze.

Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie stolicy, które powstaje w zabytkowym budynku rektyfikacji na terenie dawnej warszawskiej wytwórni wódek "Koneser" na Pradze-Północ. W obiekcie znajduje się pięć galerii tematycznych łączących bogatą wiedzę historyczną z multimediami. W tej chwili muzeum rozpoczęło poszukiwanie przewodników, którzy będą oprowadzać gości z Polski i z zagranicy po muzeum i opowiedzą o historii, tradycji i kulturze Polskiej Wódki. Dodatkowo, przewodnicy będą współtworzyć nowe programy wystaw, a także prowadzić warsztaty dla gości.

Muzeum Polskiej Wódki to pierwszy w kraju i na świecie tego typu obiekt poświęcony w całości naszemu narodowemu trunkowi. W jego wnętrzach, oprócz galerii, znajdują się m.in. sala kinowa, Bar Akademii Wódki, gdzie na zwiedzających czekać będą trzy porcje degustacyjne Polskiej Wódki, a za dodatkową opłatą możliwy będzie również udział w warsztatach poświęconych zasadom serwowania wódki i łączenia smaków. W ten sposób muzeum chce edukować i tłumaczyć różnice pomiędzy Polskimi Wódkami produkowanymi z tradycyjnych rodzajów polskich zbóż oraz ziemniaków, a także pokazywać, jak kulturalne picie i smakowanie tego trunku potrafi wydobyć jego głębię.

- Muzeum będzie miejscem szczególnym, które przybliży kilka wieków historii i tradycji Polskiej Wódki. Do naszego zespołu poszukujemy wyjątkowych ludzi z pasją, którzy będą potrafili w ciekawy sposób opowiadać o pochodzeniu, produkcji, ale i współczesnej kulturze serwowania tego narodowego trunku. Chcemy, aby nasi goście po wizycie w muzeum nie mieli żadnych wątpliwości, że to właśnie Polska jest ojczyzną wódki – wyjaśnia Elżbieta Kwiecińska-Prysłopska, Dyrektor Generalna Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum.

Definicja Polskiej Wódki obowiązuje od pięciu lat, czyli od 13 stycznia 2013 roku. Szczegółowo określa ona, jakie wódki mogą stosować chronione oznaczenie geograficzne „Polska Wódka/Polish Vodka”. Po pierwsze, do jej produkcji można użyć wyłącznie pięciu tradycyjnych polskich zbóż (pszenicy, żyta, pszenżyta, jęczmienia i owsa) albo ziemniaków wyrosłych na polskiej ziemi. Po drugie, poza krajowym pochodzeniem surowców, wszystkie etapy produkcji (poza butelkowaniem) muszą odbywać się na terenie Polski. Tylko produkty alkoholowe spełniające te kryteria mogą być nazywane Polską Wódką.

 

Osoby zainteresowane pracą w Muzeum Polskiej Wódki szczegóły rekrutacji znajdą tutaj: http://muzeumpolskiejwodki.pl/category/kariera/


Aktualności

Polecamy także:

„Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”
Celem akcji jest identyfikacja i popularyzacja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. Po pierwsze doświadczenia w kreowaniu i zarządzaniu produktami...

Polskie góry - jak je ocenają turyści
Ponad 70 proc. Polaków twierdzi, że standard letniej oferty turystycznej w górach jest coraz wyższy – wynika z badania zrealizowanego dla Polskich Kolei Linowych...

Bartosz Czajka mianowany na CEO Small Planet Airlines
Linie Small Planet Airlines Sp z o.o. (SPA PL) ogłosiły dziś (16 sierpnia) zmiany na stanowisku Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego. Następcą Jarosława...

TOP 5 aplikacji mobilnych polskich miast - subiektywny ranking
Polskie miasta dbają o swoją promocję także w mobile’u. Czy interaktywne przewodniki zastąpią te tradycyjne? Grupa Me & My Friends przetestowała...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne