Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 


 




Izrael to nie tylko miejsca religijnego kultu

2018-05-20

Amir Halevi, dyrektor generalny Ministerstwa Turystyki Izraela poinformował o ponownym uruchomieniu w Polsce kampanii „Dwa słoneczne miasta. Jedna podróż” promującej wyjazdy citybreak do Tel Awiwu i Jerozolimy. Podkreślił on, że w 2017 r. do Izraela przyjechało 100 tys. Turystów z Polski, czyli o 90 proc. więcej, niż w roku 2016 (54,3 tys). Statystyki I kwartału tego roku wskazują, że tendencja wzrostowa nabiera dynamiki.

Izrael2

Odnotowano wzrost przyjazdów Polaków do Izraela sięgający 150 proc., w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Turyści z naszego tym samym znaleźli się pierwszej piątce najczęściej odwiedzających gości, po USA, Rosji, Niemczech i Francji. Łącznie w 2017 roku do Izraela przyjechało 3,6 miliona (o 24 proc. więcej niż w 2016 r.) obcokrajowców. Co ciekawe, coraz więcej naszych rodaków zainteresowanych jest inną turystyką, niż pielgrzymkowa – 54 tys. spośród wszystkich nich w roku ubiegłym przyjechało do Izraela w celu odwiedzania miejsc kultu. Coraz popularniejszym miastem wycieczkowym staje się Tel Aviw – nowoczesne miasto, przyciągające szczególnie młodych Polaków wspaniałą plażą, restauracjami, sklepami oraz wieloma atrakcjami.

Na wzrost zainteresowania Polaków Izraelem miało wpływ uruchomienie bezpośrednich lotów z najważniejszych portów lotniczych w naszym kraju (z Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska, Wrocławia i Rzeszowa), realizowanych przez LOT, El Al, Sun d'Or, Wizz Air oraz Ryanair. Ułatwieniem są tanie loty, wspierane przez programy finansowych zachęt realizowane przez Ministerstwo Finansów Izraela dla lotniczych przewoźników. Z tego względu coraz więcej (40 proc.) naszych rodaków podróżuje indywidualnie do tego kraju. Zorganizowane wyjazdy oferują natomiast przede wszystkim najwięksi gracze: Ecco Holiday, Konsorcjum Biur Podróży i Rainbow.

W tym roku Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki rozpoczęło także kampanię promującą pustynię, pod hasłem: „Negew – Prawdziwie magiczna pustynia”, zachęcającą do odwiedzania Nagew i Ejlat także zimą. Miejsca te są jednymi z najchętniej wybieranych przez Polaków zimowych destynacji.

 


Polecamy

Polecamy także:

„Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”
Celem akcji jest identyfikacja i popularyzacja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. Po pierwsze doświadczenia w kreowaniu i zarządzaniu produktami...

Polskie góry - jak je ocenają turyści
Ponad 70 proc. Polaków twierdzi, że standard letniej oferty turystycznej w górach jest coraz wyższy – wynika z badania zrealizowanego dla Polskich Kolei Linowych...

Bartosz Czajka mianowany na CEO Small Planet Airlines
Linie Small Planet Airlines Sp z o.o. (SPA PL) ogłosiły dziś (16 sierpnia) zmiany na stanowisku Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego. Następcą Jarosława...

TOP 5 aplikacji mobilnych polskich miast - subiektywny ranking
Polskie miasta dbają o swoją promocję także w mobile’u. Czy interaktywne przewodniki zastąpią te tradycyjne? Grupa Me & My Friends przetestowała...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne