Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Czy wracamy do masowych wyprzedaży wycieczek last minute?

Dalszy spadek cen imprez na lato 2018, kosztem marż, może spowodować pogorszenie się kondycji niektórych touroperatorów. Czy ten trend może się odwrócić – zastanawia się analityk firmy TravelData.

rt 2018 06z 24

W materiale w poprzednim miesiącu przedstawiono stosunkowo nowe, ale bardzo istotne zjawisko dla branży zorganizowanej turystyki wyjazdowej, jakim były silne przeceny wycieczek z terminami wylotów w maju (z wyjątkiem majówki) i w pierwszej połowie czerwca. Powodowało to znaczne zmniejszenie się marż realizowanych przez organizatorów zwłaszcza w sytuacji – a taka jest typowa dla polskiej branży – znaczącej koncentracji dokonywania rezerwacji w ostatnich 30-40 dniach przed terminem wylotu. Konsekwencją takiej sytuacji może być osłabienie kondycji niektórych organizatorów, gdyby sytuacja taka miała trwać przez dłuższy okres. Okazuje się, że zjawisko to nie ustąpiło i dużymi przecenami (według stanu na połowę czerwca) objęte zostały również wycieczki z wylotami w pierwszym i drugim tygodniu lipca. Obraz zmian cen w tym okresie jest zupełnie inny niż w dotąd stabilnym pod tym względem pierwszym tygodniu sierpnia. Skala przecen lipcowych (trzy tygodnie przed wylotem) była generalnie porównywalna (dla takiego samego wyprzedzenia) z wielkościami przecen dla wycieczek w maju i w czerwcu. Na 14 czerwca i dla takiego samego zestawu kierunków, jaki jest w tabeli omawianej w pierwszej części materiału, średnia przecena wyniosła aż 270 zł. Największe zanotowano na kierunkach kanaryjskich i w Grecji – o 602 i 315 zł, a zdecydowanie mniejsze w Turcji, Bułgarii oraz...



Andrzej Betlej

Wydanie: 6/2018, ANALIZA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne