Klienci mogą łatwiej sprawdzać status prawny biura podróży.
Nowy, centralny rejestr jest prowadzony przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Zawiera dane około 4,6 tys. przedsiębiorców. Ma ona, podobnie jak poprzedni rejestr służyć przecież wszystkim turystom, którzy mają w ten sposób sprawdzić czy biuro z którym zamierzają wyjechać działa legalnie i czy ma gwarancje finansową oraz jakiej jest ona wielkości. Jak zapewniają władze TFG, obecny rejestr, który jest dostępny pod adresem: ewidencja.ufg.pl w odróżnieniu dotychczasowego ma być aktualny. Dane umieszczane w rejestrach wojewódzkich będą od razu widoczne w centralnym rejestrze.
Na stronie TFG znajdują się również listy przedsiębiorców, którzy otrzymali zakaz prowadzenia działalności za prowadzenie jej bez zezwolenia oraz przeciwko którym wszczęto postepowanie w mające doprowadzić do wykreślenia z rejestru.
Sam TFG gromadzi również składki odprowadzane przez organizatorów turystycznych od każdej umowy z klientem.