I Travel Insurance Forum

2018-10-26

Perspektywy rozwoju branży turystycznej oraz ubezpieczeniowej, trwającarewolucja technologiczna i jej wpływ na obie branże, bezpieczeństwo w podróży, doświadczenia klienta w ubezpieczeniach podróżnych – to główne zagadnienia ITravel Insurance Forum, które odbyło się 23-go października w Warszawie.  Organizatorem forum było Europ Assistance Polska.

Travel2

- Branża turystyczna i ubezpieczeniowa mają duży potencjał współpracy oraz wzajemnego napędzania swojego rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się zainicjowaćnową formę regularnego dialogu ekspertów tych branż i stworzyć do tego odpowiednią platformę - Travel Insurance Forum – podkreślał w trakcie otwarcia forum Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska. 

Ubezpieczenia podróżne na świecie, innowacyjne produkty i dystrybucja Pablo Moreno oraz Lea Puale – menedżerowie odpowiedzialni za linię biznesową Travelw Europ Assistance Group zaprezentowali trendy makroekonomiczne na świecie, ich wpływ na ubezpieczenia podróżne, perspektywy rozwoju oraz innowacyjne rozwiązania produktowo - technologiczne. 

Rynek ubezpieczeń podróżnych i assistance w Polsce Polską perspektywę ubezpieczeń podróżnych i assistance przedstawili Marcin Zieliński, Dyrektor Sprzedaży oraz Rafał Marczewski Dyrektor Operacyjny i IT w Europ Assistance Polska.  

Polski rynek ubezpieczeń podróżnych wyróżnia się dynamicznym wzrostem przypisu składki liczbą polis – podkreślał M. Zieliński. Zaznaczył jednocześnie, że wśródczynników, które będą miały największy wpływ na rozwój rynku w perspektywie kilku najbliższych lat będą miały innowacyjne rozwiązania produktowo - technologiczne dopasowane do zmieniających się potrzeb klientów, jakość obsługi oraz elastyczność w zakresie cen polis i prowizji. 

Z kolei Rafał Marczewski opowiadał o operacyjnej stronie obsługi ubezpieczeńpodróżnych, czyli assistance podróżnego.  Szczególnie w tym obszarze duże znaczenie mają za awansowane technologie. Obecnie najpopularniejszym sposobem komunikacji z Centrum Alarmowym Europ  Assistance Polska jest jeszcze kontakt telefoniczny z konsultantem (ok. 80%) ale to szybko zmienia się na korzyść innych form komunikacji, np. Wirtualnego Asystentaczy Facebook Messenger.  

Turystyka jutra  

O tym co czeka branżę turystyczną w najbliższej przyszłości w kontekście trendów  makroekonomicznych oraz rozwijającej się technologii mówił Paweł Rek, Dyrektor Generalny Amadeus Polska i Dyrektor Regionalny Amadeus Europa Środkowa i Wschodnia. Zaznaczył, że do 2030 r. podróże i turystyka będą odpowiedzialne za  11% światowej gospodarki, a 1,8 mld ludzi będzie podróżowało za granicę każdego roku z czego największy wzrost oczekiwany jest w Afryce.  Z kolei mówiąc o tym w jakim kierunku będzie ewoluowała branża turystyczna  Paweł Rek zaznaczył, że przyszłość należy do konsumentów i to ich potrzeby będąmiały największy wpływ na kierunki rozwoju branż.  

Do kluczowych oczekiwań konsumentów względem usług turystycznych Paweł  Rek zaliczył: chęć kontroli, wszystko w czasie rzeczywistym, pełen zakres usług, możliwość porównania i wyboru, transparentność, bezpieczeństwo i personalizacja.  

Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczeństwo w podróży było głównym wątkiem  prezentacji przedstawicieli Fundacji Sprzymierzeni z GROM – Grzegorza Piotrowskiego, Grzegorza Wydrowskiego i Alexandra Łapińskiego.  Zwrócili oni szczególną uwagę na bezpieczeństwo fizyczne i cyber. Zaprezentowali  

sposoby w jaki turysta np. logując się do przypadkowej sieciWiFi na lotnisku, w pociągu lub pobierając różne aplikacje, albo korzystając z cudzych kabli USB może stać się ofiarą cyber ataku. Uczestnikom forum radzili jak temu zapobiegać i w pełni korzystać z uroków podróży. 

 Doświadczenia klienta w ubezpieczeniach podróżnych 

Ostatnim punktem programu forum był panel dyskusyjny, w którym brali udział Grzegorz Bysławski z Fly.pl, Tomasz Zyśko z NationaleNederlanden, Paweł Zylm z Social Travel, Alina Dybaś z Premio Travel i Ryszard Grzelak, który był moderatorem dyskusji. Przedstawiciele branży turystycznej mówiąc o tym co dla ich klientów jest ważne, czego oczekują od ubezpieczeń podróżnych wymieniali m.in. szybki kontakt w języku polskim, sposób organizacji pomocy – czyli np. sprawną organizację wizyty lekarskiej blisko miejsca pobytu turysty oraz czytelne i zrozumiałe informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia. Ochrona cyber i tożsamości to nowe, ale też ważne priorytety podróżujących. 

Dla turystów atrakcyjne są informacje dot. pogody czy restauracji do której mogą udać się na wakacjach ale kluczowe informacje związanie są z ich bezpieczeństwem i zdrowiem, w tym np. adres ambasady RP, posterunki policji czy informacje o alergenach występujących w danym regionie.  

Podkreślano znaczenie i wpływ na doświadczenia klienta nowych technologii. Uczestnicy panelu zgodzili się, że doświadczenia klienta mają coraz większy wpływ na kierunek rozwoju produktów ale również na to czy klient wróci po to samo ubezpieczenie i do tego samego dystrybutora. 

 

 

 

 

 



Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail