Unity Line korzysta z chatbota do usprawnienia obsługi klienta

Jedna z największych firm przewozów promowych działających na Bałtyku postawiła na chatbota, który nie tylko informuje klientów, ale buduje z nimi relacje.

  Zamiast dzwonić na infolinię, klienci mogą natychmiast porozmawiać z chatbotem, aby otrzymać spersonalizowane porady pasujące do ich preferencji, mające im pomóc w podjęciu decyzji o podróży. Chatbot Unity Line nie tylko odpowiada na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników o każdej porze. Zapewnia również szybkie przejście do różnych kategorii na stronie WWW przewoźnika, takich jak cennik, rozkład jazdy, propozycje wycieczek itp. – Tworzenie tego rodzaju konwersacyjnych relacji z konsumentami wpływa na coś więcej niż tylko satysfakcję z usługi. Chatboty zapewniają pasażerom większą kontrolę nad podróżą, bo klient ma w jednym miejscu informacje na temat przejazdu, który go interesuje. I w każdej chwili może do nich wrócić – mówi Mariusz Pełechaty, conversational experience director w KODA Bots, twórcy rozwiązania. Klient, który rozmawia z chatbotem, może skorzystać także z opcji subskrypcji. Jeśli się na nią zdecyduje, otrzymuje pushletter z podziałem na preferencje – w zależności od tego, czy podróżuje promem jako połączeniem tramwajowym, wycieczkowo czy grupowo. Dodatkową funkcją jest też możliwość zapisania się na specjalne alerty, które w razie potrzeby informują pasażerów o złych warunkach pogodowych i utrudnieniach, jakie mogą z nich wynikać. Rozwiązanie wyposażono również w strefę agenta, pushletter dla partnerów Unity Line z całej Polski, sprzedających bilety na rejsy promami. Po zweryfikowaniu agenta za pomocą dwóch krótkich pytań, użytkownik staje się częścią specjalnej grupy, która otrzymuje regularne informacje, istotne dla wykonywanego przez nich zajęcia. To znacznie szybszy i wygodniejszy sposób niż poczta czy nawet wiadomości e-mail. Chatbot działa niecały miesiąc. Rozwiązanie wciąż podlega optymalizacji. Ale już stało się bardzo ważnym elementem zarówno w obsłudze klienta, jak i komunikacji marki w mediach społecznościowych. 


Wydanie: 2/2019, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail