Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

2,2 mln gości w obiektach a&o

2019-03-13

Największa sieć hoteli niskobudżetowych w Europie podała wyniki za 2018r.: całkowita liczba noclegów wyniosła około 5 milionów, a obrót wzrósł o 15 proc.

STF 0185 3600x2400px

A&o Hotels and Hostels GmbH działa od 2000 r., kiedy to powstał pierwszy hostel w Berlinie ze 164 łóżkami. Dziś sieć dysponuje 26 tys. łóżek w 35 obiektach znajdujących się w 22 miastach i 7 krajach. Średnia wartość obłożenia obiektu wynosi 66 proc. Od 2017 r. właścicielem a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate. Jednak samym przedsiębiorstwem kieruje niezmiennie od 18 lat jego założyciel Oliver Winter. Tak podsumował on miniony rok: „Pięć milionów noclegów i obrót rzędu 152 milionów euro – to nawet więcej niż oczekiwaliśmy, a na dodatek poziom zadowolenia naszych klientów wzrósł o 2 proc. – to dla mnie bardzo dobra wiadomość “.

W 2018 r. portfolio firmy zwiększyło się o dwa nowe hostele w Pradze i Frankfurcie, nabyto obiekty na Węgrzech i w Hiszpanii, otwarto własną halę wystawową w Lipsku. Trwają przygotowania do otwarcia pierwszego a&o w Polsce na warszawskiej Woli (zacznie działalność pod koniec roku). 

Ekspansja w Europie

Otwarcie obiektów w Wenecji, Kopenhadze, Warszawie i Budapeszcie – to wyraźny sygnał europejskiej ekspansji firmy. Jej obiekty mają dogodne położenie, funkcjonalną aranżację, pokoje w kilku kategoriach, przystępne ceny, kombinację hotelu i hostelu pod jednym dachem. Ważnym atutem jest lokalizacja. Warto dodać, że a&o z sukcesem zmienia mało atrakcyjne obiekty w nowoczesne hotele – i to z zyskiem dla całej okolicy. Przykładem jest budynek dawnej fabryki, położony w południowej części Barcelony, który przez 10 lat stał opustoszały. Jesienią ubiegłego roku, a&o zakupiła go, aby otworzyć tu swój hotel na przełomie 2020/21 r. 

Kto nocuje

Wśród gości dominują tzw. backpackersi, grupy szkolne, młodzież, rodziny z dziećmi, turyści indywidualni i biznesowi, którzy nie wymagają standardu lux. W 2018 r. odnotowano 125 000 pobytów rodzinnych, 13 000 wycieczek szkolnych i 7000 grupowych. Marka a&o zyskuje w oczach klientów z powodu korzystnych cen (od 12 € za nocleg), dobrej lokalizacji w centralnych dzielnicach i wysokiego komfortu. Oliver Winter podkreśla: „Nasza oferta opiera się na dwóch założeniach: everyone can travel oraz best value for money”.

New look

Wspólnie z wiedeńskim biurem architektonicznym BMW, a&o rozwinęło architektoniczno-designerski system, który łączy w sobie dawne elementy rozpoznawalne dla marki z nowymi akcentami. Subtelne kolory pomieszczeń na bazie czerni i bieli są zestawione z żywymi kolorami wszystkich ruchomych elementów. Ta koncepcja ma przedstawiać a&o jako dojrzałą markę. Duży nacisk położono na rolę hotelowego lobby, które staje się przestrzenią rekreacyjną, miejscem spotkań i aktywności biznesowej. Wyposażone jest w nowoczesne meble, bibliotekę oraz strefę dla dzieci. Nowy system oznakowania oraz nowe logo umieszczane na hotelowych piętrach, w barze i recepcji stanowią część wprowadzonej koncepcji odświeżenia wizerunku. Wprowadzane są też zmiany w wystroju pokoi, m.in. zaprojektowano specjalnie na potrzeby a&o nowe łóżka piętrowe. Dodatkowo w hotelach znajdują się strefy relaksu, które wyposażone są w stoły do ping-ponga, piłkarzyki, minifootball oraz gry komputerowe.

Cyfrowa przyszłość

a&o posiada obecnie 2 Inhouse-e-Labs w Berlinie i Pristinie, gdzie prowadzone są prace nad przyszłościowymi rozwiązaniami, które mają uczynić podróżowanie jeszcze prostszym i przyjemniejszym. Mobilny check-in, mobilny klucz oraz wyszukiwanie głosowe należą obecnie do szeroko zakrojonych projektów.

opr. Alina Woźniak


Aktualności

Polecamy także:

Konkurs EDEN rozstrzygnięty. Zwycięzcą jest…
Gołdap Mazurski Zdrój została zwycięzcą tegorocznego konkursu EDEN na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne” w kategorii turystyka zdrowotna i wellness....

Wakacje Polaków według Mondial Assistance
W tym roku na letni urlop wybiera się 65 proc. Polaków. Połowa z nich zostanie w kraju, a druga połowa wyjedzie za granicę. W czołówce najpopularniejszych...

KLM pracuje nad samolotem przyszłości
Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w...

Co trzeci Polak na urlopie za granicą nie ma ubezpieczenia
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Przy planowaniu zagranicznych wyjazdów warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu zdrowotnym i finansowym. Z raportu...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności