Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Airhelp Score 2019: Gdańsk piątym najlepszym lotniskiem na świecie

2019-05-15

Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens International Airport. W tym roku największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji zestawienia.

lotniska1

To już kolejna edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. W tym roku wynik końcowy poszczególnych lotnisk został obliczony na podstawie ocen przyznawanych w trzech kategoriach: punktualność, jakość obsługi oraz ofert gastronomicznej i opcji zakupowych.

Tegoroczną edycję AirHelp Score jeśli chodzi o najlepsze lotniska na świecie otwiera port lotniczy Hamad. Na kolejnych miejscach tak jak w ubiegłym roku znalazło się lotnisko w Atenach oraz w Tokio. Natomiast w perspektywie lokalnej dla Polski najważniejszą informacją jest bardzo dobry wynik lotniska w Gdańsku, które wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – komentuje Marta Koziarz, ekspert  AirHelp.

W tegorocznym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 5. miejscu, uzyskując bardzo wysokie oceny zarówno pod kątem punktualności, jakości obsługi oraz usług. Największe w Polsce lotnisko Chopina zajęło 56. miejsce, a port Kraków Balice znalazł się dopiero w drugiej setce lotnisk, zajmując 112. pozycję. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie niższa punktualność niż portu w Gdańsku.

 

Pozycja

Lotnisko

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy

5.

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku

8,2

8,7

8,5

8,35

56.

Port Lotniczy im. Chopina w Warszawie

7,0

8,5

8,5

7,60

112.

Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie

5,8

8,8

8,4

6,94

 

Niezmienna czołówka światowych lotnisk

W tym roku na 1. miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze, a na kolejnych odpowiednio japoński port Tokyo International Airport oraz grecki Athens International Airport uzyskując podobny wynik końcowy.

Jeżeli chodzi tylko o poszczególne kategorie to pod względem „Punktualności” najlepiej wypadły lotniska: Charleroi w Brukseli (14. miejsce w rankingu) oraz Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Pod kątem „Jakość obsługi” wyróżnia się natomiast port Changi w Singapurze, a także trzy lotniska zlokalizowane w Indiach: Hajdarabad, Delhi oraz Mumbai Airport, które otrzymały też najwyższe noty za oferowane usługi.

Pozycja

Lotnisko

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy

1.

Hamad International Airport

Katar

8,3

8,5

8,5

8,39

2.

Tokyo International Airport

Japonia

8,4

8,4

8,4

8,39

3.

Athens International Airport

Grecja

8,1

9,0

8,7

8,38

 

 

 

 

 

 

 

6.

Sheremetyevo International Airport

Rosja

8,5

8,1

8,0

8,35

7.

Changi Airport Singapore

Singapur

7,8

9,2

8,7

8,27

8.

Rajiv Gandhi International Airport

Indie

7,8

9,0

8,8

8,27

14.

Brussels South Charleroi Airport

Belgia

8,6

7,6

7,2

8,12

24.

Delhi Indira Gandhi International Airport

Indie

7,3

9,1

9,0

7,99

88.

Mumbai Chhatrapati Shivaji International Airport

Indie

6,2

9,0

8,9

7,29

O rankingu AirHelp Score

W tegorocznym zestawieniu lotnisk AirHelp Score znalazły się 132 porty lotnicze z całego świata, które są najbardziej znane i oblegane przez turystów.

Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z analizy wielu źródeł m.in.: danych własnych oraz tych pochodzących od agencji rządowych i lotnisk, a także pogodowych i historycznych. Oceny za „Jakość obsługi” oraz „Jedzenie i sklepy” przyznano natomiast na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tys. pasażerów. Podróżni zostali zapytani o opinie pod kątem: obsługi klienta, czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, czystości, opcji zakupowych oraz oferty gastronomicznej.


Polecamy

Polecamy także:

TikTok pierwszy raz promuje kraj
Dzięki współpracy z ByteDance Ministerstwo Turystyki Indonezji chce zwiększyć popularność swojego kraju wśród turystów. Po raz pierwszy jedna z...

Wizz Air - 15. urodziny i 200 mln. pasażerów
Pierwszy lot Wizz Air odbył się 19 maja 2004 roku z Katowic do Londynu Luton. Od tego czasu linia rozbudowała swoją flotę do 112 samolotów Airbus, włącznie z...

Walne zgromadzenie ECTAA 2019 w Łodzi
W Łodzi 3 i 4 czerwca odbędzie się półroczne zgromadzenie członków Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ang. European Travel...

Grecos uruchamia czartery z Modlina
Grecos wprowadził do oferty wakacje z wylotem z portu lotniczego Warszawa-Modlin. To 10. lotnisko, z którego w tym sezonie będą latać samoloty z klientami...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności