Rośnie niemiecki segment MICE

2019-05-24

Cyfryzacja, globalizacja i ciągły rozwój formatów imprez kształtują sektor przyjazdowy niemieckiego rynku turystyki biznesowej. Silne wzrosty w obszarze konferencji, kongresów i eventów równoważą spadki w sektorze klasycznych targów i wystaw.

Niemcy2

 

Segment tradycyjnych wyjazdów biznesowych jest na stałym poziomie. Te trendy pokrywają się z wynikami najnowszych analiz IPK International zamieszczonymi w World Travel Monitor oraz „barometrem spotkań i eventów“ (MEBA) zaprezentowanym przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Imprezowych (EVVC) i Niemieckim Biurem Turystyki Kongresowej (GCB). W 2018 roku odbyto ogółem 13,0 mln podróży w celach biznesowych do Niemiec z Europy, która jest największym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. To niewielki plus o 0,6 procent. Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, zauważa: „Niemcy wciąż pozostają najważniejszym celem wyjazdów biznesowych Europejczyków, i to ze sporą przewagą nad Francją (4,9 mln) i Włochami (3,9 mln).“Liczba Europejczyków, którzy przyjechali do Niemiec w ramach podróży biznesowych, wzrosła do 7milionów, co stanowi wzrost o 4,5 proc. Czynnikiem napędowym tego wzrostu są kongresy i konferencje, które zaliczyły skok o 6,7 procent do 4,3 miliona, oraz wyjazdy motywacyjne i integracyjne, w których wzięło udział 0,65 miliona uczestników (plus 26,9 procent). Petra Hedorfer kontynuuje: „Wymagania co do kreatywnych formatów imprez rosną. Pod tym względem Niemcy ze swoimi warunkami ramowymi –znakomitą infrastrukturą, zaawansowaniem technologicznym, gospodarczym i naukowym –wyróżniają się na globalnym rynku.“

Jednocześnie jednak liczba międzynarodowych gości przyjeżdżających z zamiarem wzięcia udziału w targach i wystawach ponownie zmniejszyła się o 4,9 procent do 2,04 miliona. Chociaż tradycyjne przyjazdy biznesowe z europejskich rynków źródłowych zanotowały spadek o 3,7 procent do 5,9 miliona, to jednak udział tego typu podróży w całym rynku turystyki biznesowej nadal utrzymuje się na poziomie 46 pro. Zdecydowanie mniejszy segment podróży biznesowych z krajów zamorskich wzrósł za to ponad przeciętnie w 2018roku o siedem procent sięgając 2,5 miliona. Zarejestrowano 1,3 miliona przyjazdów na konferencje, kongresy i zjazdy, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Spośród ogółem 412 milionów uczestników imprez w Niemczech, których przeanalizował MEBA 2018/2019, w 2018 roku 37,2 miliona przyjechało z zagranicy, co odpowiada udziałowi na poziomie dziewięciu procent. Z 2,1-procentowym plusem w stosunku do poprzedniego roku turystyka przyjazdowa wnosi znaczący wkład w pozytywny rozwój całego rynku MICE.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail