TikTok pierwszy raz promuje kraj

2019-05-24

Dzięki współpracy z ByteDance Ministerstwo Turystyki Indonezji chce zwiększyć popularność swojego kraju wśród turystów. Po raz pierwszy jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie będzie promowała konkretne państwo. Użytkownicy TikToka są zachęcani do udziału w dedykowanym challengu i publikowania najlepszych momentów ze swoich podróży po wyspie wraz z hasztagiem #wonderfulIndonesia.

 Indonezja2

Do tej pory chińscy właściciele aplikacji podchodzili z ostrożnością do wszelkiej formy reklamy na platformie. Ważniejsze były pozytywne wrażenia jej użytkowników niż wprowadzanie monetyzacji. Powoli się to jednak zmienia - na początku kwietnia pojawiła się informacje o nowych formatach reklam, a pod koniec miesiąca ByteDance poinformowało o rozpoczęciu kampanii, we współpracy z indonezyjskim ministerstwem turystyki.

TikTok x Wspaniała Indonezja

Partnerstwo TikToka i Ministerstwa Turystyki Indonezji jest pierwszym tego typu działaniem - tym bardziej, że obejmuje wykorzystanie obecnie jednej z najbardziej popularnych aplikacji. Celem kampanii jest pokazanie piękna, które oferuje Indonezja i zachęcenie do odwiedzin. TikTok namawia użytkowników do dzielenia się ich ulubionymi momentami z podróży, które dodatkowo mogą wziąć udział w rozpoczętym 26 kwietnia online challange - wystarczy nagrać krótkie wideo z podróży po wyspie i dodać hasztag #wonderfullIndonesia. Kampania obejmuje współpracę z lokalnymi twórcami i influencerami, a także promowanie użytkowników poprzez challenge, dedykowane filtry, specjalne naklejki i objazdowe spotkania z dziennikarzami.

Aplikacja cieszy się obecnie olbrzymią popularnością - według raportu SensorTower tylko w pierwszym kwartale tego roku została pobrana ponad 200 milionów razy, więc współpraca ministerstwa turystyki z platformą jest dobrym posunięciem. Widać, że ByteDance doskonale wie co robić: nowe formaty reklam, zażegnanie problemu w Indiach, czy wykorzystanie światowych trendów na wykorzystanie technologii w turystyce to część dobrze przemyślanej strategii. Można się jedynie zastanawiać, jaki będzie następny krok chińskiego giganta - może współpraca z polskim ministerstwem turystyki? Jestem przekonana, że Mazury są równie piękne co Bali - komentuje Magdalena Bliźniak z agencji GetHero.

 


Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail