Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


KLM pracuje nad samolotem przyszłości

2019-06-08

Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w październiku tego roku na obchodach 100-lecia KLM w Amsteramie.

Wizualizacja Flyin V w barwach KLM

Linie Lotnicze KLM, jako pionier w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w segmencie lotniczym nie ustają w pracach nad innowacjami, i staraniami które maja uczynić lotnictwo pasażerskie bardziej przyjazne środowisku. Na podstawie rozpoczętej współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Delft (Holandia) KLM będzie uczestniczyć w badaniach i tworzeniu innowacyjnego konceptu lotniczego pod nazwą „Flying-V”. Samolot przyszłości – Flying-V prezentuje całkowicie odmienne podejście do projektowania pasażerskich statków powietrznych, której przyświeca maksymalna paliwooszczędność, a tym samym dążenie do bardziej przyjaznego planecie, zrównoważonego lotnictwa przyszłości.

Flying-V – projekt potencjalnego statku pasażerskiego przyszłości bazuje na współcześnie wykorzystywanym samolocie  Airbus A350, który uchodzi za najbardziej zaawansowany technicznie samolot pasażerski świata. Flying-V jest krótszy od A350, ale ma tą samą rozpiętość skrzydeł. Podobne rozmiary do standardowego A350 umożliwią maszynie Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury na lotniskach, takich jak wyjścia z terminala do samolotu i pasy startowe. Samolot ten również bez problemu zmieści się hangarze przeznaczonym dla A350. Co więcej, Flying-V będzie przewoził taką samą liczbę pasażerów - 314 osób w standardowej konfiguracji, a jego ładownie pomieszczą porównywalną objętość cargo - wynoszącą 160 m3. Flying-V będzie jednak mniejszy niż A350, co zapewni mu mniejszy opór aerodynamiczny.

Opływowa konstrukcja kadłuba samolotu będzie miała kształt „V”. Podobnie jak tradycyjne modele współczesnych samolotów, będzie obejmować kabinę pasażerską i ładownię cargo. W tym modelu skrzydła  pomieszczą zbiorniki paliwa, a silniki zostaną umieszczone nad skrzydłami. Ulepszony,  aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 – aktualnie najbardziej zaawansowanym samolotem. Latający model pokazowy w skali oraz pełnowymiarowa część kabiny Flying-V zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas obchodów 100-lecia –„KLM Experience Days”, które będą miały miejsce w październiku tego roku na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.

Nowe wnętrze – nowe doświadczenie podróży

Tworzenie samolotu Flying-V to również wyjątkowa okazja dla konstruktorów i projektantów do dalszych prac nad poprawą doświadczenia pasażerów z podróży. Jest to możliwe poprzez zmianę rozmieszczenia siedzeń  w kabinie, która będzie zajmowała też część skrzydeł, aż po przeprojektowanie samych foteli i łazienek. Poza zapewnieniem maksymalnego komfortu pasażerów w nowym, wygodnym wnętrzu, konstruktorzy koncentrują się na wadze samolotu. Wszystko musi być tak lekkie, jak to możliwe, aby zmaksymalizować wydajność maszyny, na którą pozwala jej specyficzny, aerodynamiczny kształt.

Paliwo a napęd elektryczny

Flying-V napędzany będzie najbardziej paliwowo wydajnymi silnikami turbowentylatorowymi, które istnieją na rynku. W opracowywanym modelu samolotu  przewiduje się nadal wykorzystanie tradycyjnego paliwa lotniczego, ale konstrukcja ma podlegać łatwym adaptacjom w systemie napędowym, dzięki którym będą możliwe alternatywne rozwiązania, jak na przykład zastosowanie elektrycznego napędu turbowentylatorów.


Polecamy

Polecamy także:

Loty prawie jak na Księżyc
Z okazji zbliżającej się 50. rocznicy tego wydarzenia, KAYAK.pl przygotował listę miejsc, w których można podziwiać księżycowe krajobrazy (na naszej planecie)...

Polscy turyści coraz liczniejsi w Wilnie
Liczba polskich turystów odwiedzających Wilno w 2018 r. wzrosła o 12%, w stosunku do lat ubiegłych.   Niemal 100 tysięcy Polaków zawitało nad Wilię, by...

Chatbot doradzi w wyborze wakacji
Najpierw kilka pytań na Messengerze: Grecja, Chorwacja czy może inny kierunek? All inclusive czy tylko śniadania? Hotel z najwyższej półki czy może skromniej? I...

GUS o polskiej turystyce
Jak co roku Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące polskiej turystyki. Wynika z nich, że rok 2018 był dla turystyki bardzo udany. Zarówno sami...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności