Chatbot doradzi w wyborze wakacji

2019-07-15

Najpierw kilka pytań na Messengerze: Grecja, Chorwacja czy może inny kierunek? All inclusive czy tylko śniadania? Hotel z najwyższej półki czy może skromniej? I najważniejsze – ile pieniędzy przeznaczasz na urlop? A w odpowiedzi spersonalizowane propozycje wyjazdów, które od razu można rezerwować. Tak, 24 godziny na dobę, na facebooku, wakacje kupuje się z Panem Walizką, To wirtualny asystent Travelplanet.pl, chatbot który odpowie również na pytania o dokumenty, wizy, konieczność szczepień i inne kwestie. Błyskawiczną obsługę 24h na dobę już doceniają klienci polujący na oferty last minute.

 PanWalizka 800x800 pomaranczowy

- Chatbot to jedna z nowości, jakie przygotowaliśmy w sezonie wakacyjnym – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. – To narzędzie dla klientów, którzy odpowiadając na cztery proste pytania, natychmiast otrzymują oferty dostosowane do swoich potrzeb bez względu na porę dnia i nocy - dodaje Damasiewicz.

Chatbot ma postać Pana Walizki. Za wdrożenie odpowiadała firma KODA Bots.  Narzędzie uruchomiono w czerwcu na Facebook Messengerze Travelplanet.pl. Klienci korzystający z rozwiązania mogą wybierać spośród propozycji największych biur podróży, takich jak: TUI, Itaka, czy Coral Travel.  

- Rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla klientów – mówi Radosław Damasiewicz. – Krótka rozmowa pozwala na weryfikację aktualnych cen i wyboru najlepszego hotelu. Chwilę po rozpoczęciu kowersacji z chatbotem oferty są już na ekranie. Wynik można w dowolnym następnie doprecyzowywać lub modyfikować klikając w okna pojawiające się w Messengerze, by jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań - zaznacza Damasiewicz.

Chatbot pomaga przede wszystkim w oszczędności czasu klientów, organizacji podróży, przedstawianiu ciekawych miejsc do odwiedzenia. A to wszystko z poziomu ulubionej aplikacji do przesyłania wiadomości. Rozmowę z chatbotem można zacząć wysyłając wiadomość Messengerze lub klikając w link: m.me/travelplanet, bądź pisząc wiadomość bezpośrednio na fanpage’u Travelplanet.pl.

- Z Facebook Messengera korzysta w Polsce prawie 13 milionów osób. To idealne miejsce do spersonalizowanej komunikacji z klientem i budowy z nim trwałej relacji - mówi Mariusz Pełechaty z KODA Bots. - Chatbot Travelplanet.pl pozwala lepiej poznać klienta, by finalnie odpowiadać skutecznie na jego preferencje, nie tylko tu i teraz, ale i w przyszłości podczas kolejnych wyborów kierunków podróży - dodaje Pełechaty.

Rozwiązanie poprawia komunikację z klientami internetowego biura podróży. Skraca czas obsługi, jednocześnie zwiększając jej dostępność, bo narzędzie zawsze odpowiada pytania w bardzo profesjonalny sposób. Dostarcza cenne informacje dotyczące ofert i podróży. A co najważniejsze, cały czas się uczy i poszerza możliwości działania. W tym momencie dostarcza oferty już z prawie 30 krajów na świecie.


Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail