Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



Ważna decyzja TSUE w sprawie lotów łączonych

2019-07-15

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że prawo do odszkodowania za opóźniony lub zakłócony rejs dotyczy również lotów łączonych, nawet jeśli zakłócony lot był obsługiwany przez inną linię lotniczą. 

europe 1395913 1280

11 lipca br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) po raz kolejny wydał istotną decyzję w sprawie interpretacji europejskich praw pasażerów. Wyrok Trybunału w sprawie C-502/18 CS i in. przeciwko przewoźnikowi Czeske aerolinie oznacza, że ochrona przyznawana pasażerom w ramach prawa europejskiego obejmuje wszystkie loty, które opuszczają UE i są zaksięgowane pod tym samym numerem rezerwacji, nawet jeśli opóźnienie było spowodowane przez inną linię lotniczą. 

W AirHelp uważamy tę decyzję za realną zmianę zasad gry, mającą znaczący wpływ na prawa pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Po raz pierwszy linia lotnicza może być odpowiedzialna za odszkodowanie wynikające z błędów innego przewoźnika. Patrząc z perspektywy pasażera sensowne wydaje się, że może on zażądać rekompensaty od linii lotniczej, która sprzedała mu bilet. Oczekujemy jednak, że wielu przewoźników sprzeciwi się tej decyzji, tak jak to zwykle bywa w przypadkach wzmocnienia praw ich klientów – mówi Christian Nielsen, Chief Legal Officer (CLO) w AirHelp. 

W ostatnich latach TSUE kilkukrotnie wyjaśnił i wzmocnił prawa pasażerów w odniesieniu do problemów z połączeniami lotniczymi. W orzeczeniu wydanym w ubiegłym roku w sprawie C-537/17, Wegener przeciwko Royal Air Maroc, sąd stwierdził, że „Prawo do odszkodowania za długie opóźnienia lotów dotyczy rejsów łączonych lecących do państw trzecich z międzylądowaniami poza UE”. 

Jeśli kilka połączeń zostało zarezerwowanych w ramach tego samego numeru rezerwacji to obsługująca linia lotnicza powinna zaoferować pasażerom dotkniętym zakłóceniami zastępczy transport. Ponadto, ta sama linia lotnicza musi także wypłacić podróżnym odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro w przypadku, gdy pasażer przyleci do miejsca docelowego z opóźnieniem powyżej 3 godzin, a zakłócenie spowodowane jest opóźnieniem drugiego połączenia. Pasażer może być również uprawniony do rekompensaty, gdy nie zdąży na lot, odmówiono mu wejścia na pokład samolotu lub gdy pierwszy lot zostanie odwołany. W przypadku, gdy przyczyną jest anulowanie, całkowite opóźnienie do miejsca docelowego podróży nie musi wynosi 3 godzin.

 


Aktualności

Polecamy także:

Polka na urlopie
    Dla 46% Polek najważniejsza na urlopie jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków, według 33% kobiet regeneracja fizyczna i psychiczna. Letni...

Turystyczny internet w lipcu
W lipcu z internetu korzystało 27,9 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Najbardziej aktywny pod względem liczby internautów był poniedziałek 1...

Konkurs "Na Wsi Najlepiej" - rozstrzygnięty
Do tegorocznej edycji konkursu „Na Wsi Najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej” zgłoszono aż 169 obiektów związanych z polską turystyką...

Grecja vs Turcja - półmetek lata w Travelplanet
O tytuł królowej lata Grecja ostro rywalizuje z Turcją. W sierpniu wakacje z biurami podróży zaplanowało blisko 17 proc. więcej turystów niż w zeszłym roku. W...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności