Wymiana samolotów w AIR FRANCE

2019-08-12

Szefowie Grupy Air France-KLM potwierdzili plany transformacji floty Air France, podpisując wiążące zamówienie na zakup 60 samolotów wąskokadłubowych Airbus A220-300, z opcją zakupu 30 kolejnych i prawami nabycia dalszych 30.

Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021. Jednocześnie przewoźnik ogłosił, że do 2022 roku wycofa z eksploatacji 10 samolotów Airbus A380 i rozpoczyna analizę rynku w celu zastąpienia tych samolotów maszynami nowej generacji. Obie decyzje są częścią długoterminowej strategii poprawy rentowności i zwiększenia konkurencyjności przewoźnika.

airFrance

Airbus A220-300 – nowy samolot do lotów europejskich

Transformacja floty, polegająca zastąpieniu części samolotów nowocześniejszymi i bardziej wydajnymi maszyny, które mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko, ma obecnie kluczowe znaczenie w minimalizacji marż w branży. Nowe samoloty Airbus A220-300 będą wykorzystywane do lotów krajowych i europejskich (krótki i średni dystans) i mają pozwolić Air France na utrzymanie siatki połączeń przy niższych kosztach. Ponadto A220-300 emituje o 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż porównywalny samolot w swojej klasie i jest dwukrotnie cichszy. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021. Nowe samoloty, o pojemności 150 miejsc i zasięgu 2300 mil (4260 km), mają zastąpić Airbusy A318 i A319, co pozwoli przewoźnikowi zwiększyć konkurencyjność dzięki obniżeniu kosztów eksploatacji o ponad 10% w porównaniu do zastępowanych typów samolotu. Z wymiany floty skorzystają też pasażerowie. Nowe maszyny znacząco poprawią komfort podróży, dzięki pokładowemu WI-FI, fotelom oferującym więcej miejsca, większym schowkom na bagaż kabinowy oraz szerszym przejściom na pokładzie.


Pożegnanie z Airbusem A380

Air France podjął również decyzję o wycofaniu ze swojej floty wszystkich 10 Airbusów A380, ponieważ ich eksploatacja, przy obecnej konkurencyjności rynku, przestała być rentowna. Czterosilnikowy samolot A380 zużywa 20–25% więcej paliwa (w przeliczeniu na jednego pasażera) w porównaniu z samolotem nowej generacji przeznaczonym do tras dalekiego zasięgu. Tym samym maszyna emituje znacznie więcej CO2 niż inne. Ponadto, rosnące koszty obsługi technicznej, a także niezbędne modernizacje kabiny w celu spełnienia oczekiwań klientów jeszcze bardziej obniżają atrakcyjność ekonomiczną tych maszyn. Grupa Air France KLM bada możliwe opcje zastąpienia Airbusów A380 samolotami nowej generacji, które są obecnie dostępne na rynku.

 „Te decyzje są kolejnymi krokami w realizacji naszej długoterminowej strategii poprawy rentowności. Po niedawno złożonym przez Air France i KLM zamówieniu na Airbusy A350 i Boeingi 787, wkrótce do naszej floty dołączą Airbusy A220-300, który są wydajne pod względem operacyjnym, ekonomicznym, jak i środowiskowym. Wybór Airbusa A220-300 wspiera nasz cel, jakim jest bardziej zrównoważona eksploatacja, dzięki znacznemu zmniejszeniu emisji CO2 i hałasu. Nowe samoloty zapewnią naszym klientom większy komfort podróży na krótkich i średnich dystansach, a naszym pilotom -  dostęp do najnowszej technologii nawigacyjnej. Transformacja floty Air France podkreśla ambicję Grupy do osiągnięcia wiodącej pozycji wśród europejskich linii lotniczych.” – powiedział Benjamin Smith, Prezes Grupy Air France - KLM

Grupa Air France-KLM dysponuje obecnie flotą 541 samolotów, które wykonują loty dla trzech przewoźników: Air France, KLM i Transavią, oferując siatkę liczącą 318 kierunków na całym świecie.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail