Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Biuro podróży ma obowiązek informować i nie wprowadzać w błąd

Od początku roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 100 skarg na biura podróży. Okazuje się, że oferty prezentowane w kolorowych folderach czy na stronach internetowych, a nawet postanowienia umowy znacząco odbiegają od rzeczywistości, którą podróżni zastają na miejscu.

 

 rt 2019 08ua 18

  Powracamy do kwestii obowiązku informacyjnego, który został szczegółowo rozbudowany w ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, która obowiązuje od 1 lipca 2018 r. – wyjaśniając, jakie konsekwencje płyną z niedopatrzenia tego obowiązku przez organizatora. Przytaczamy problemy, na które zwrócił uwagę UOKiK w kontekście obowiązku informacyjnego. Kwestia skarg jest rozwojowa i jest również przedmiotem interpelacji do ministra sportu i turystyki – tak więc do sprawy z pewnością będziemy wracać. Organizator turystyki lub agent turystyczny w sytuacji, gdy impreza turystyczna jest sprzedawana za jego pośrednictwem, udziela podróżnemu, zanim ten zwiąże się jakąkolwiek umową o udział w imprezie turystycznej lub odpowiadającą jej ofertą, następujących informacji: • obejmujących główne właściwości usług turystycznych: – miejsce pobytu, trasę i czas trwania imprezy, w tym co najmniej przybliżoną datę początkową i końcową oraz liczbę noclegów zapewnianych w trakcie imprezy turystycznej, – rodzaj, klasę, kategorię lub charakter środka transportu, a także informacje dotyczące przejazdów, w szczególności czas i miejsce wyjazdów oraz postojów, a jeżeli dokładny czas nie został jeszcze określony – o przybliżonym czasie wyjazdu i powrotu, – położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu, – liczbę i rodzaj posiłków, – szczegółowy program zwiedzania, wycieczki lub inne usługi uwzględnione w cenie imprezy turystycznej,...


Wydanie: 8/2019, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności