Jako pierwsza firma w branży, Amadeus udostępnia innowatorom i programistom gotowe do użycia API oparte na sztucznej inteligencji, umożliwiając tworzenie nowych rozwiązań dla podróżujących.
Sztuczna inteligencja zawojowała świat. Do 2035 systemy AI mają zapewnić światowej gospodarce wzrost o 14 bilionów dolarów. W branży turystycznej technologia ta może wygenerować wartość w wysokości 400 miliardów dolarów, ponad dwukrotnie więcej niż wartość możliwa do osiągnięcia dzięki tradycyjnym metodom analitycznym. W dzisiejszej gospodarce spod znaku czwartej rewolucji przemysłowej, dla firm turystycznych sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem, aby lepiej rozumieć i inspirować podróżników, a także tworzyć bardziej dopasowane oferty dla wymagających klientów przemieszczających się między urządzeniami i kanałami sprzedaży.
W tym celu Amadeus umożliwia startupom i niezależnym programistom uzyskanie przewagi dzięki uruchomieniu nowego zestawu interfejsów programowania aplikacji w ramach programu Amadeus for Developers. Interfejsy API pozwolą programistom tworzyć rozwiązania m. in. przewidujące cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów – bez potrzeby posiadania wcześniejszego doświadczenia ze sztuczną inteligencją lub danymi.
Po raz pierwszy możliwości sztucznej inteligencji są udostępniane startupom i niezależnym programistom za pośrednictwem otwartych interfejsów API. Amadeus zapewnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne oparte na cennych spostrzeżeniach i funkcjonalnościach dostarczanych przez ogromne źródła danych dot. podróży Amadeus.
Interfejsy API innowacyjnym firmom z branży turystycznej umożliwiają tworzenie aplikacji opartych na sztucznej inteligencji z nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży. Narzędzia są oferowane w katalogu dla partnerów Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w mniej niż trzy minuty.
Pierwsi użytkownicy zademonstrowali już możliwości interfejsów API AI podczas hackatonu Amadeus w Londynie w dniach 9–10 listopada 2019 r. W trakcie hackatonu zaprezentowano eksperymentalne zastosowania interfejsów API, które obejmują aplikację „kumpel” pomagającą zmniejszyć stres związany z podróżą oraz rozwiązania, które podpowiadające podróżnym aktywności w docelowym miejscu podróży i podczas międzylądowań.
Interfejsy API Amadeus bazujące na sztucznej inteligencji oparte są na silnej, długoletniej współpracy. Firma uruchomiła program Amadeus for Developers w listopadzie 2018 r. by wspierać współpracę wśród społeczności programistów. Ten otwarty program innowacji umożliwia każdemu deweloperowi i startupowi, w ciągu zaledwie kilku minut, połączenie się z interfejsami API Amadeus, dzięki którym mogą oni budować własne produkty i usługi.
“Wierzymy w przyszłość, w której możliwości sztucznej inteligencji będą dostępne dla wszystkich - gdzie każdy startup i innowator mogą przenieść swoje pomysły na wyższy poziom, łatwo wdrażając modele uczenia maszynowego w swoich aplikacjach podróżniczych,” dodał Romero. “Dzięki Amadeus for Developers opracowano już tysiące nowych pomysłów, a dzięki interfejsom Amadeus AI API możemy spodziewać się kolejnych wielu niesamowitych innowacji w dziedzinie podróży.”
Interfejsy sztucznej inteligencji API są dostępne dla każdego programisty dzięki Amadeus for Developers, gdzie znajduje się pomocna dokumentacja, próbki kodów, przewodniki i wiele innych przydatnych materiałów. Amadeus będzie kontynuował wdrażanie nowych, bazujących na sztucznej inteligencji w interfejsów API, a pierwsza runda obejmuje następujące API:
_ Flight Choice Prediction API: Ten interfejs API wykorzystuje modele predykcyjnego uczenia maszynowego do analizy wyników wyszukiwania lotów i przypisywania każdemu lotowi prawdopodobieństwa wyboru przez użytkownika
_ Trip Purpose API: Zrozumienie zamiaru podróżujących oraz tego, czy podróżują w celach biznesowych czy turystycznych, jest pierwszym krokiem do stworzenia naprawdę spersonalizowanego doświadczenia podróżnych
_ Flight Delay Prediction API: Możliwość wcześniejszego przewidywania prawdopodobieństwa opóźnień pomaga podróżnym zarządzać swoimi doświadczeniami podczas podróży, zmniejszając stres związany z lataniem z punktu A do B
_ Airport On-Time Performance API: Terminowość lotów i obsługi na lotnisku jest jednym z najważniejszych wskaźników dla lotnisk, a także pomaga podróżnym. Ten interfejs API korzysta z modelu uczenia maszynowego wyuczonego na podstawie danych historycznych Amadeus w celu oszacowania procentu odlotów o czasie dla danego lotniska i daty
_ AI-Generated Photos API: Ten interfejs API rozwiązuje problem pozyskiwania zdjęć, umożliwiając biurom podróży dostęp do inspirujących obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję, wolnych od praw autorskich