Zastrzeżenia IGHP do kampanii UOKiK i KNF

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zajęła stanowisko w sprawie kampanii społecznej UOKiK i KNF dotyczącej inwestowania w condohotele.

rt 2020 01a 04

IGHP, reprezentant branży hotelarskiej w Polsce, pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo. Jednakże izba wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii medialnej pt. „Oczarowani”, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne niż projekty inwestycyjne w innych branżach. Sprzeciw nasz budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy, oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych. Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców realizujących projekty hotelowe w systemie condo. Należy podkreślić, że condohotele, zgodnie z prawem, powinny działać wyłącznie jako skategoryzowane obiekty hotelowe. Niektóre z nich działają w międzynarodowych sieciach, pod globalnymi markami hotelowymi. 


Wydanie: 2/2020, AKTUALNOŚCI

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail