Obowiązki organizatora wypoczynku dla dzieci i młodzieży

Wypoczynek dzieci i młodzieży jest organizowany w czasie wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych (w okresie ferii letnich i zimowych, zimowej i wiosennej przerwy świątecznej). Organizatorem wypoczynku mogą być przykładowo szkoły, przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych.

rt 2020 01a 24

Podstawowym obowiązkiem dla takiego organizatora jest zgłoszenie wypoczynku. Organizator, który nie zgłasza wypoczynku, a mimo to go organizuje, podlega karze grzywny. Przez wypoczynek należy rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej dwa dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu, biwaku. Organizatorami wypoczynku dla dzieci i młodzieży mogą być: • szkoły i placówki, • przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, • osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli organizują wypoczynek w celu: – niezarobkowym albo – zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej. 

Obowiązek zgłoszenia wypoczynku

Zgłoszenie wypoczynku powinno zostać zarejestrowane w bazie wypoczynku na stronie (www.wypoczynek. men.gov.pl) i przesłane kuratorowi oświaty w terminach: • najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku, • najpóźniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia półkolonii lub wypoczynku za granicą, • najpóźniej na siedem dni przed terminem rozpoczęcia...


Wydanie: 2/2020, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail