eSky wchodzi do Rosji i na Białoruś

2020-05-18

Grupa eSky – lider w segmencie internetowych biur podróży w Europie Środkowej i Wschodniej – rozpoczęła działalność na nowych rynkach – w Federacji Rosyjskiej oraz na Białorusi. Szacowana wartość rosyjskiego rynku podróży online wynosi 13,7 mld USD w 2017 r.

Grupa eSky wchodzi do Rosji

Pandemia COVID–19 stawia wyzwania internetowym biurom podróży. Niekwestionowanym faktem jest to, że znajdą się w nowej rzeczywistości, co spowoduje, że dotychczasowe strategie będą podlegać rewizji. eSky.pl, pomimo panującej pandemii, nie wstrzymuje ekspansji i wchodzi na rynek Federacji Rosyjskiej i Białorusi, poszerzając dotychczasową ofertę linii lotniczych, działających na terenie największego państwa świata.

Wejście na rynki Federacji Rosyjskiej i Białorusi to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Oba te rynki są częścią regionu, w którym nie byliśmy wcześniej obecni. Dzięki poszerzeniu oferty lokalnych linii działających na rynku rosyjskim i w krajach postsowieckich, będziemy w stanie oferować klientom podróże do najdalszych zakątków świata. Teraz, w obliczu pandemii, widzimy w rynku rosyjskim duży potencjał w zakresie lotów wewnątrzkrajowych, które będą odradzać się w pierwszej kolejności. Segment ten w Rosji jest ogromny – mówi Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu w Grupie eSky.

Mimo ogromnej liczby przypadków koronawirusa w Rosji, firma eSky.pl widzi duży potencjał w wewnątrzkrajowym ruchu lotniczym, szczególnie teraz.

Według szacunków rosyjski rynek OTA był wyceniany na 13,7 mld USD w 2017 r. Co więcej analitycy przewidywali, że trend wzrostowy wynoszący 20% CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) utrzyma się przez kolejnych 5 lat. Chociaż pod względem przychodów rosyjski rynek turystyczny zajmuje 9. miejsce na świecie, lecz pod względem penetracji użytkowników plasuje się na 48. pozycji, co oznacza, że wciąż jest wielu użytkowników, którzy dopiero zaczynają przeznaczać budżety na podróże międzynarodowe. Aktualnie, pandemia COVID–19 wstrząsnęła rynkiem i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa, dla nas. W Rosji dość spora część turystyki była w tzw. offline. Teraz przyszła nowa rzeczywistość – zwiększa się udział usług w onlinie. Dla eSky.pl to doskonały prognostyk – komentuje Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu w Grupie eSky.

Dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami kontentu lotniczego, serwis eSky.pl poszerzy swą ofertę o 80 linii lotniczych. W ofercie pojawią się zarówno największe linie lotnicze, takie jak Aeroflot, Pobeda, Siberia Airlines, jak i niszowe – Red Wings, Azimuth Airlines, Smartavia czy Nordwind. Umożliwi to użytkownikom na całym świecie dotarcie do najbardziej odległych, niedostępnych i egzotycznych zakątków Rosji i krajów postradzieckich.

Poszerzenie oferty przewoźników to również dodatkowe korzyści dla dotychczasowych użytkowników serwisu eSky.pl, którzy mogą teraz planować ciekawe wyprawy w najbardziej odległe, egzotyczne regiony Rosji. Propozycje nowych przewoźników będą dostępne również w ramach oferowanych przez eSky dynamicznie zestawianych i spersonalizowanych pakietów turystycznych „Lot+Hotel”.

Eksperci eSky.pl przewidują, że po powrocie do latania, rosyjscy turyści będa jeszcze aktywniej zwiedzać świat, a dzięki integracji nowych przewoźników, eSky.pl będzie w stanie sprostać ich oczekiwaniom, dając nowe możliwości podróży do i przez Rosję, która także zyskuje na popularności wśród zagranicznych turystów.

Większość nowo pozyskanych linii lotniczych oferuje bezpośrednie i dużo tańsze połączenia jako alternatywę dla narodowego dużego przewoźnika Aerofłot lub Siberia Airlines. Dzięki temu podróżujący z eSky.pl zyskują nowe możliwości podróżowania, na przykład na tak odległych i lokalnych trasach jak Jakuck – Tiksi, lub Pietropawłowsk Kamczacki – Anadyr – Rosja jako największe terytorialnie państwo, rozwinęła silną kulturę lotów krajowych. Ponad 53% całego rynku podróży zajmują podróże właśnie wewnątrz Federacji. Loty są głównym czynnikiem napędzającym naszą prognozowaną sprzedaż w Rosji, ale widzimy też duże zapotrzebowanie na pakiety turystyczne na rynku – mówi Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu w Grupie eSky.

 


Aktualności

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail