Czy i jak ratować system LOT–ROT–POT?

System wprowadzony ustawą o Polskiej Organizacji Turystycznej, którego integralnym składnikiem są regionalne oraz lokalne organizacje turystyczne, w pracach nad tarczą antykryzysową został całkowicie pominięty.

rt 2020 05a 13

Ministerstwo Rozwoju nie zauważyło oddzielnej „branży”, którą w swojej istocie on stanowi. Nieratowanie go teraz byłoby jednak jawną niegospodarnością. Z kolei ratowanie musi mieć dwojaki charakter: zarówno doraźnej pomocy finansowej, jak i zmian systemowych, do tej pory niestety odkładanych w nieskończoność. 

Po co ratować system LOT –ROT –POT ?

Nie tylko i nie przede wszystkim dlatego, że tyle lat nad nim pracowaliśmy oraz że rok w rok państwo, samorządy, przedsiębiorcy i społecznicy przeznaczali na niego swój czas i kapitał. Nawet nie przede wszystkim dlatego, że musimy chronić miejsca pracy i że w systemie tym są ludzie o istotnej wiedzy, umiejętnościach i doświadczeniu (choć jest to niezwykle ważne). Przede wszystkim dlatego, że system ten jest potrzebny naszemu społeczeństwu i państwu jako narzędzie dbałości o jakość życia społecznego w dziedzinie turystyki oraz bezpośredniego wsparcia przedsiębiorców. Zwłaszcza teraz, gdy w długotrwałej i wyczerpującej walce z koronawirusem szczególnie nas nie stać na marnowanie kapitału społecznego. Marnujemy go jednak (zresztą niezmiennie od lat), bo nie jesteśmy dobrze zorganizowani. Ostatnio mogliśmy się o tym przekonać poprzez wielogłosowość branży i związaną z tym naszą nieskuteczność. I to trzeba zmienić, teraz już koniecznie. Rzec można – najwyższy czas. W tym celu zaproponowałem...



Janusz Kopaczek

Wydanie: 5/2020, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail