COVID wpływa na niemiecką turystykę przyjazdową na dłuższy czas

Według Tourism Economics, powrót do normalności potrwa dłużej, niż wcześniej zakładano. Taki wniosek wypływa z najnowszego badania przeprowadzonego przez Tourism Economics na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), którego celem było przeanalizowanie wpływu pandemii na 19 najważniejszych rynków źródłowych dla gospodarki turystycznej Niemiec.

 Na początku czerwca analitycy prognozowali spadek liczby noclegów gości z zagranicy w Niemczech w bieżącym roku o 46,2 mln w porównaniu z rokiem poprzednim oraz spadek wydatków na konsumpcję usług turystycznych o 17,8 mld euro. Opierając się na najświeższych danych z początku października, Tourism Economics spodziewa się obecnie uszczuplenia liczby noclegów o 51,2 mln (do poziomu 38,1 mln) oraz straty w sferze wydatków na konsumpcję usług turystycznych w wysokości 18,7 mld euro. Na koniec 2023 r. przewiduje się powrót jedynie do 86,4 proc. poziomu przedkryzysowego w 2019 r. Prognoza czerwcowa zapowiadała jeszcze osiągnięcie poziomu przedkryzysowego w 2023 r. 


Wydanie: 10/2020, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail