Śląska Organizacja Turystyczna wspiera swoich członków

Śląska Organizacja Turystyczna wesprze członków organizacji w trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się branża turystyczna w związku z trwającą pandemią. Po raz pierwszy w 16-letniej historii organizacji zarząd ŚOT podjął decyzję o wyasygnowaniu aż tak wysokich środków finansowych na wsparcie działań swoich członków w roku 2021.

 Wsparcie finansowe o łącznej wysokości 640 tys. zł jest zaplanowane na: 1. działania członków ŚOT ukierunkowane na tworzenie i promocję produktów turystycznych o znaczeniu regionalnym w dwóch priorytetach: – wsparcie działalności wydawniczej i promocyjnej – 40 tys. zł, – wsparcie ukierunkowane na rozwój i promocję regionalnych marek turystycznych woj. śląskiego (Beskidy, Śląsk Cieszyński, Jura Krakowsko-Częstochowska, Kraina Górnej Odry) oraz obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO – 200 tys. zł; 2. działania rozwijające i doskonalące oferty i produkty poprzez infrastrukturę turystyczną w regionie, ze szczególnym uwzględnieniem regionalnych marek turystycznych oraz obiektów światowego dziedzictwa UNESCO – 400 tys. zł. – Chcemy wspomóc naszych członków w ich działaniach, dając im możliwość zaplanowania działań promocyjnych oraz rozwojowych, służących polepszeniu ich oferty turystycznej, pomimo trudności, z jakimi teraz się borykają. Mamy nadzieję, że niebawem ograniczenia w naszej branży zostaną zniesione, bo potrzeba podróżowania i korzystania z obiektów turystycznych – atrakcji, noclegów, gastronomii – jest ogromna. Chcemy, aby w takim momencie oferta turystyczna członków naszej organizacji była dobrze przygotowana, zachęcająca oraz przyjemnie zaskoczyła turystów i osoby odwiedzające nasz region – mówi Agnieszka Sikorska, dyrektor biura ŚOT. Z kolei Adam Wawoczny, prezes zarządu ŚOT, podkreśla, że każda pomoc dla branży turystycznej jest potrzebna i dodaje: – Jako zarząd ŚOT uznaliśmy, że w takiej sytuacji, z jaką mierzą się obecnie członkowie naszej organizacji, musimy znaleźć sposób, aby wesprzeć ich w działaniach, na ile jest to możliwe. Postanowiliśmy, że nasze wsparcie przeznaczymy na działania członków związane w znacznej mierze z rozwojem regionalnych marek turystycznych, ponieważ rozwój i promocja marki służy wielu podmiotom działającym w branży turystycznej. Wsparcie ŚOT zakłada wysoki procentowy poziom dofinansowania wybranych projektów: 60 proc. wartości dla projektów promocyjnych z priorytetu 1 oraz 75 proc. wartości projektów z priorytetu 2; na wsparcie projektów związanych z rozwojem infrastruktury założono dofinansowanie na poziomie 85 proc. wartości. To nie jedyne działania ŚOT wspierające branżę w sytuacji związanej z pandemią. Podjęto również decyzję o zwolnieniu w 2021 r. członków Szlaku Kulinarnego „Śląskie Smaki” ze składek członkowskich. To łączna kwota 30 tys. zł, które pozostaną w branży gastronomicznej, ale jednocześnie nie zasilą budżetu ŚOT. – Chcemy być solidarni z branżą turystyczną i naszymi członkami. Jedziemy na tym samym wózku. Musimy się wspierać – mówi Adam Wawoczny. 


Wydanie: 1/2021, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail