Najpierw musieli przekonać, że to działa i ma sens

Czasem ludzie dopytywali się, skąd jesteśmy, bo mówili, że już są w trzech internetach, np. w Krakowie, Wrocławiu i Warszawie – wspomina Witold Markow, współzałożyciel portalu NadMorze.pl.

rt 2021 05b 24

Skąd wziął się pomysł na portal NadMorze.pl?

 Z potrzeby chwili. Po prostu kiedy jako grupa studentów szykowaliśmy się do wyjazdu nad morze, zaczęliśmy szukać w internecie potrzebnych nam informacji. Okazało się wtedy, że ich tam po prostu nie było. Stwierdziliśmy więc, że w takim razie my je tam umieścimy. Byliśmy grupą studentów kierunków technicznych: informatyki, robotyki itp., więc już wówczas mieliśmy na co dzień do czynienia z internetem i kwestie techniczne nie stanowiły dla nas problemu. 

Jak wyglądało pozyskiwanie klientów?

To była żmudna i czasochłonna robota. Po prostu chodziliśmy od domu do domu w miejscowościach nadmorskich i namawialiśmy do reklamowania się na naszym portalu. Poświęcaliśmy na to każdy wolny dzień i poważne – jak na grupę studentów – środki. W każdy weekend czy jakieś dni wolne w tygodniu, jeśli takie były, trzeba było jechać do kolejnej miejscowości, rozmawiać i tłumaczyć kolejnym właścicielom kwater, o co chodzi. 

Co stanowiło największy problem podczas tworzenia projektu?

Tak naprawdę to przekonanie klientów w początkowym okresie, że reklama w internecie ma sens. Zdecydowanie to okazało się najtrudniejsze. 20 lat temu spotykaliśmy się głównie z dwiema postawami wobec działań w internecie. Pierwsza grupa miała już jakieś doświadczenia, lecz z reguły były one negatywne. Uważali, że to rozwiązanie kosztowne i nieskuteczne. Czasem ktoś im zrobił stronę, ale to nie przynosiło efektu i było stosunkowo drogie. Nie widzieli więc sensu, żeby znów próbować, bo za całkowicie wystarczające do reklamy uważane były powszechnie dwa miejsca: telegazeta i dodatek turystyczny w „Gazecie Wyborczej”. Druga grupa zupełnie nie wiedziała, jak działa internet, i albo nie widziała zupełnie potrzeby tam się pojawić, albo...


Wydanie: 5/2021, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail