Kraków promuje się wśród zagranicznych turystów

Organizacje z Małopolski będą promować się wśród niemieckich oraz brytyjskich turystów, a także realizować globalne działania skierowane do branży biznesowej.

 Kampania „Małopolska – cel podróży” ma sprawić, że goście wrócą m.in. do Krakowa. – Goście z Wielkiej Brytanii, a to oni głównie odwiedzali nasze hotele, mają poczucie, że działania wojenne toczą się zbyt blisko Polski, co bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie ofertą oraz podejmowanie decyzji o anulowaniu rezerwacji. Ma na to także wpływ fakt, że tanie brytyjskie linie lotnicze anulowały loty do Polski aż do jesieni. Na razie nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W efekcie turyści zapewne wybiorą inne europejskie kierunki.

W początkowej fazie w ich miejsce pojawiło się wielu gości ze Wschodu, którzy wynajmowali pokoje na dłuższe pobyty, aby odnaleźć się w nowej sytuacji, ale i oni w większości udali się już w dalszą podróż – mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. Wyczekiwanie widać także wśród firm, chociaż tutaj skala odwołań nie jest tak duża. Część wykorzystuje zniesienie covidowych ograniczeń. – Tegoroczny wiosenny sezon konferencyjny, który rozpoczął się w marcu, rzeczywiście nie jest tak dobry, jak się spodziewaliśmy. Wojna w Ukrainie spowodowała, że część firm wycofała się z organizacji wydarzeń, inne wstrzymują decyzję o rezerwacjach.

Sytuacja jest podobna jak w czasie pandemii, kiedy to decyzje były podejmowane w ostatnim momencie. Na szczęście są i takie, które konsekwentnie realizują zaplanowane wydarzenia – zauważa Joanna Ostrowska. W stolicy Małopolski z nadzieją patrzą na powrót imprez masowych, które z powodu pandemicznych ograniczeń przez ostatnie dwa lata się nie odbywały. Inicjatywą, która ma zachęcić zagranicznych turystów i biznes do powrotu do Krakowa oraz Małopolski, jest projekt „Małopolska – cel podróży”. Dwuletnie przedsięwzięcie ma charakter partnerski i jest realizowane we współpracy Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Urzędu Miasta Krakowa. Projekt obejmuje, oprócz działań marketingowych w mediach, również wyjazdowe „misje gospodarcze” z udziałem lokalnych przedsiębiorstw. Jest on skierowany do turystów z Niemiec i Wlk. Brytanii, czyli z kierunków, z których Małopolskę najczęściej odwiedzali turyści. W przypadku branży MICE działania będą realizowane globalnie, ponieważ turystyka biznesowa – jak czytamy na stronie Urzędu Miasta Krakowa – nie obejmuje pojedynczych rynków. A kongresy organizowane są przez międzynarodowe stowarzyszenia, skupiające przedstawicieli krajów ze wszystkich kontynentów. 


Wydanie: 4/2022, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail