Traveltech

Edycja Airbnb na lato 2023

2023-05-04

Portal między innymi dodaje ponad 50 nowych funkcji i ulepszeń opracowanych na podstawie opinii naszej społeczności, w tym przejrzysty opis wymeldowania, udoskonalone mapy, na nowo zaprojektowane listy życzeń i wiele innych nowości.

Airbnb Rooms 2023 Summer Relea

Po zakończeniu pandemii firma spodziewa się, że w tym roku 300 milionów ludzi będzie podróżować i gościć na Airbnb. Aby się na to przygotować, wprowadzono największe jak dotąd zmiany w usłudze, począwszy od czegoś zupełnie nowego – kategorii Airbnb Pokoje. Udoskonalenia obejmują ponad 50 nowych funkcji, w których brane są pod uwagę najistotniejsze opinie naszych gości i gospodarzy uwzględniające pełny zakres doświadczeń związanych z korzystaniem z Airbnb.

Airbnb Pokoje

Airbnb było pierwotnie sposobem na nocleg u kogoś, kto ma wolny pokój. Pomysł, by dzielić się miejscem w domu, zapewnia dwie wyjątkowe korzyści. Po pierwsze, jest bardziej przystępny cenowo dla gości. Ponad 80% pokoi prywatnych kosztuje poniżej 100 USD za noc, a średnia stawka za pokój to około 67 USD za noc. Po drugie, pobyt u gospodarza to świetny sposób, by poznać kogoś nowego i poczuć się jak u siebie w domu.

Uznano, że ta idea jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W obecnej sytuacji gospodarczej ludzie chcą podróżować ekonomicznie, a po latach izolacji podczas pandemii szukają sposobów na kontakt z innymi i autentyczne doświadczenia. To idealny moment na to, by wynająć pokój w czyimś domu. Aby jeszcze więcej osób spróbowało tej opcji, muszą czuć się komfortowo u gospodarza.

Przedstawiono Airbnb Pokoje – zupełnie nową odsłonę Airbnb. Goście mówili, że chcieliby dowiedzieć się więcej o tym, u kogo się zatrzymają. W każdej ofercie pokoju na Airbnb znajduje się teraz wizytówka gospodarza, dzięki której goście mogą poznać tę osobę przed dokonaniem rezerwacji. Stworzyliśmy również kategorię Pokoje z ponad milionem ofert, udoskonalonymi filtrami i nowymi funkcjami ochrony prywatności.

- Z marką Airbnb Pokoje wracamy do idei, od której wszystko się zaczęło – do naszego założycielskiego etosu współdzielenia – mówi Brian Chesky, współzałożyciel i prezes Airbnb. - Pokoje udostępniane na Airbnb są często tańsze niż hotele i pozwalają poznać miasto w najbardziej autentyczny sposób. To esencja Airbnb- dodaje.

Przedstawiciele Airbnb deklarują:

●             Wizytówka gospodarza. Chcemy, aby każdy gość jechał do gospodarza bez obaw. Wizytówka dostępna tylko w kategorii Airbnb Pokoje pomoże Ci poznać gospodarza, zanim dokonasz rezerwacji. Wystarczy ją kliknąć, aby zobaczyć większe zdjęcie i szczegóły, którymi gospodarz dzieli się z potencjalnymi gośćmi. Są to na przykład informacje o tym, gdzie chodził do szkoły, czym zajmuje się zawodowo, ciekawostki na jego temat czy gotowość do spotkań z gośćmi podczas pobytu.

●             Kategoria Airbnb Pokoje. Oferty z tej nowej kategorii można łatwo wyszukać, a zawiera ona wyselekcjonowany zestaw 1 miliona prywatnych sypialni. W każdej ofercie są informacje o dostępie do stref współdzielonych, takich jak kuchnia, salon czy ogród.

●             Udoskonalone filtry. Na nowo zaprojektowaliśmy filtr „Rodzaj miejsca”, aby ułatwić przełączanie się między pokojami Airbnb, całymi domami lub wszystkimi rodzajami miejsc. Możesz łatwo sprawdzić średnią cenę dla każdego rodzaju miejsca dzięki ulepszonemu filtrowi cen, który aktualizuje dane w zależności od tego, co wybierzesz.

●             Nowe funkcje ochrony prywatności. Wiemy, że gdy w tym samym domu mieszkają różne osoby, bardzo ważne jest zachowanie prywatności. Wszystkie oferty z kategorii Airbnb Pokoje będą wyraźnie wskazywać, czy w drzwiach do sypialni znajduje się zamek. Na stronie oferty znajdziesz również informacje o tym, czy łazienka jest wspólna czy prywatna, oraz wskazówki, czy podczas Twojego pobytu w domu będą przebywać osoby inne niż gospodarz.

Przygotowując się do spodziewanego rekordowego sezonu turystycznego, ulepszono prawie każdy aspekt usług Airbnb – i to na podstawie opinii wyrażanych przez członków społeczności.

Aby ulepszyć usługi, przyjęto podejście projektowe. Najpierw stworzono scenorys działań gościa i gospodarza – od rejestracji po wymeldowanie. Opracowano pełną mapę ich doświadczeń, planując każdy ekran, każdą zasadę i każdą interakcję z obsługą klienta. Następnie przeanalizowano miliony zgłoszeń do obsługi klienta i nałożono je na tę mapę. Przejrzano również tysiące postów w mediach społecznościowych i rozmawiano z setkami tysięcy gości i gospodarzy o tym, jak ulepszyć Airbnb.

- Miliony osób przekazały nam opinie na temat tego, jak ulepszyć Airbnb. Posłuchaliśmy ich. Dzisiaj wprowadzamy najbardziej rozbudowany zestaw udoskonaleń w historii Airbnb. Nasze projektowe podejście oznacza, że ciągle coś udoskonalamy, a ponad 50 nowych funkcji to tylko początek. Nigdy nie przestaniemy ulepszać Airbnb – mówi Brian Chesky.

Oto kilka z ponad 50 nowych funkcji i ulepszeń

 Przedstawiciele firmy opisali niektóre z nowych funkcji:

●             Przejrzysty opis wymeldowania. Goście mogą zobaczyć instrukcje dotyczące wymeldowania na stronie oferty, zanim dokonają rezerwacji, a przed opuszczeniem domu otrzymają przypomnienie. Wystawiając recenzję po pobycie, goście mogą napisać nam o prośbach gospodarza, które wymagały zbyt dużego zaangażowania z ich strony. Oferty z powtarzającymi się niskimi ocenami z powodu nieuzasadnionych wymagań wobec gości będą usuwane z Airbnb.

●             Ulepszone mapy. Z map korzysta ponad 80 procent gości, więc przyspieszyliśmy ich działanie. Wprowadziliśmy pinezki, które nie znikają podczas powiększania i przesuwania mapy, a na ekranie wyświetla się teraz większa liczba wyników wyszukiwania.

●             Zaprojektowane na nowo listy życzeń. Listy życzeń mają teraz nowy interfejs. Można w nich zapisywać oferty jednym kliknięciem. Ulepszyliśmy też kalendarz, który pokazuje dostępność miejsc dodanych do listy życzeń. Goście mogą również dodawać notatki do każdej zapisywanej oferty – dzięki temu łatwiej będzie im zapamiętać, co im się w niej spodobało.

●             Prostsze i bardziej przystępne pobyty na dłużej. Po upływie trzeciego miesiąca pobytu znacznie zmniejszamy opłatę serwisową gościa. Goście w USA mogą również zaoszczędzić na pobytach dłuższych niż jeden miesiąc, płacąc za pomocą połączonego konta bankowego. Karta Miesiące w wyszukiwarce ma nowy interfejs, który ułatwia wybieranie terminów od 1 do 12 miesięcy.

●             Priorytetowa obsługa klienta podczas pobytu. Zorganizowaliśmy specjalny zespół całodobowej obsługi klienta, który zapewnia priorytetowy dostęp podczas pobytu gościa. Naszym celem jest odbieranie 90% połączeń w języku angielskim w ciągu maksymalnie dwóch minut.

●             Zapłać później. Dzięki nawiązaniu przez nas współpracy z firmą Klarna goście w USA i Kanadzie mogą poprosić o rozłożenie płatności za pobyt na cztery bezodsetkowe raty do uregulowania w ciągu sześciu tygodni. W przypadku rezerwacji o wartości powyżej 500 USD goście mogą ubiegać się o płatność miesięczną (tylko w USA). W ciągu roku dodamy więcej krajów, w których będzie można korzystać z takich opcji.

●             Środki na nową rezerwację. Jeśli gospodarz anuluje rezerwację w ciągu 30 dni przed jej rozpoczęciem, większość gości natychmiast otrzyma środki, które będzie można od razu wykorzystać na zarezerwowanie innego miejsca.

W ramach ponad 50 nowych funkcji i ulepszeń wprowadzono 25 usprawnień dla gospodarzy, w tym nowe narzędzia, które pomogą gospodarzom ustalać konkurencyjne ceny, łatwo dodawać zniżki tygodniowe i miesięczne oraz porównywać podobne oferty w okolicy. Dodano również między innymi roczny widok w kalendarzu, łatwe dodawanie opisu wymeldowania, potwierdzenia odczytania wiadomości oraz nowe szybkie odpowiedzi.

 

Globalny start

Kategoria Airbnb Pokoje oraz ponad 50 nowych funkcji i ulepszeń dla gości i gospodarzy będzie stopniowo wprowadzana już w tym tygodniu. Gospodarze mogą wypróbować nowe funkcje już dziś, gdy zarejestrują się w programie wcześniejszego dostępu do Airbnb.


Polecamy

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail