Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Turystyki (UN Tourism) kontynuuje realizację swojej agendy dla Afryki, skupiając członków z tego regionu wokół inwestycji, współpracy wielostronnej i edukacji, mającej służyć rozwojowi sektora turystycznego.
Już 67. spotkanie Regionalnej Komisji Turystyki ONZ dla Afryki, które odbyło się 22-24 lipca w Zambii, zgromadziło liderów sektora publicznego i prywatnego z całego regionu. Państwa członkowskie spotkały się w sytuacji, gdy afrykański sektor turystyczny notuje silne ożywienie ruchu turystycznego. W pierwszym kwartale 2024 r. liczba przyjazdów wzrosła w tym regionie o 5 proc. w porównaniu z poziomem sprzed pandemii. To plasuje kontynent na drugim miejscu na świecie, za Bliskim Wschodem. Oprócz kluczowych ekspertów ONZ ds. turystyki wśród zainteresowanych stron znaleźli się dyrektor generalny Zambia Tourism Agency, a także szefowie Africa Tourism Partners oraz kluczowe osobistości z głównych podmiotów społeczeństwa obywatelskiego i firm z regionu, w tym Meta. Dyskusje koncentrowały się na wzmocnieniu marki Afryki, w tym poprzez ściślejszą współpracę publiczno-prywatną. Delegaci podzielili się również swoimi spostrzeżeniami na temat zrewolucjonizowania wizerunku Afryki w celu zwiększenia konkurencyjności turystyki, a eksperci medialni przedstawili swoje spostrzeżenia na temat dyskusji think tanku dotyczącej zmiany narracji afrykańskiej turystyki. Zambia, tak jak cały region afrykański, jest doskonałym przykładem pozytywnego wpływu turystyki, która prowadzi do nowych inwestycji i tworzenia miejsc pracy.
– Nasi członkowie spotykają się w Livingstone, gdy Zambia świętuje 60 lat pokoju i niepodległości, co stanowi inspirację do obchodów Światowego Dnia Turystyki pod hasłem „Turystyka i pokój” we wrześniu – skomentował...