Na marginesie "Złotej 31", czyli od jury

Gdy w lipcu - jako Wydawca i jako Redakcja - decydowaliśmy się na ogłoszenie "Złotej Pięćdziesiątki" Rynku Turystycznego, byliśmy świadomi, że sprawa nie będzie prosta

Poprzednia edycja konkursu przeprowadzona została w roku 2004, co w mnogości wydarzeń oraz rozmaitych plebiscytów i konkursów skierowanych do podmiotów funkcjonujących na rynku turystycznym, mogło oznaczać, że umarł on śmiercią naturalną. Poprzednia edycja prowadzona była według, delikatnie mówiąc "komercyjnych" zasad, a sposób publikacji rankingu opartego wyłącznie na deklaratywnych danych nie przysłużył się wykazaniu przed uczestnikami i
rt_2007_11-57.jpg
Czytelnikami transparentnych zasad jego przeprowadzenia. Przy pełnej świadomości pełni sezonu letniego, sygnałów z rynku mówiących, że rzecz "się nie uda" i braku jeśli nie zaangażowania, to przynajmniej życzliwej tolerancji ze strony kilku dużych organizacji zrzeszających podmioty uczestniczące w grze na rynku turystycznym, postanowiliśmy zaproponować branży zestawienie takiego rankingu, który pokaże "kto jest kim" na rynku. I przeprowadziliśmy.

Mamy wrażenie, że mimo zebrania jedynie 31 klasyfikowanych podmiotów - przeprowadziliśmy z powodzeniem. Pozostaje oczywiście pewne uczucie niedosytu, jednakÉ Patrząc na zestawienia publikowane nie w prasie branżowej ale w ogólnopolskiej i opiniotwórczej, widząc nikły udział firm z branży turystycznej w rankingach takich jak "Pięćsetka" tygodnika Polityka, czy "2000" dziennika Rzeczpospolita, wydaje się, że zebranie nawet tych 31 firm z naszej branży, które zdecydowały się podać w miarę syntetyczne dane na temat swoich wyników, jest sukcesem.

I to sukcesem nie mierzonym liczbą uczestników a tym, że udało nam się zebrać firmy, które nie boją się transparentności swoich działań w tej części obrotu gospodarczego, jaka przypada branży turystycznej. Cieszy nas wreszcie i to, że wśród głosów "nie udało im się" są i takie, które mówią, że nie jest to konkurs "kupowany" lub rozgrywany we własnym "towarzystwie". To właśnie takie opinie utwierdzają nas w tym, że reaktywacja "Złotej Pięćdziesiątki" była słuszna i że w przyszłym roku należy ten ranking...

Wydanie: 7/2007, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail