Z turystami na parkiet

Na warszawskiej giełdzie notowanych jest
coraz więcej spółek. Jak na razie nie ma wśród nich zbyt wielu reprezentantów branży turystycznej. Może warto, wykorzystując
niejako doskonałą koniunkturę w branży, wejść na parkiet w poszukiwaniu kapitału




W poprzednich wydaniach Rynku Turystycznego przedstawiliśmy kilka sposobów na pozyskiwanie funduszy na inwestycje oraz bieżącą działalność firmy. Na długofalowy rozwój firmy kapitał można pozyskać albo wprowadzając do niej inwestorów zewnętrznych, co często wiąże się jednak z utratą pełnej kontroli nad nią, albo poprzez wprowadzenie jej akcji do obrotu publicznego. Ten sposób zdobycia kapitału wybrała kilka lat temu np. Grupa Orbis SA, zaś kilka miesięcy temu operator turystyczny Rainbow Tours.


Nic nie stoi na przeszkodzie, by i inne firmy z branży turystycznej szukały kapitału na parkiecie. Tym bardziej, że prognozy dla tej branży są na najbliższe lata wielce obiecujące. Warto więc rozważyć, czy i na ile Giełda Papierów Wartościowych jest w stanie pomóc w przyszłym rozwoju firmy.
Wejść na giełdę może firma, która działa w formie spółki akcyjnej lub komandytowo-akcyjnej.

Oznacza to konieczność przekształcenia spółki z o.o. lub zawiązania spółki akcyjnej przez wniesienie do niej majątku przedsiębiorstwa w przypadku spółek cywilnych, spółdzielni i osób prowadzących działalność gospodarczą. Zarząd firmy musi też być przygotowany na poniesienie kosztów emisji. Te nie są jednak tak wysokie, jak mogłoby się wydawać. Zwłaszcza że - jak przypominają specjaliści firmy doradczej Investor Relations Partners - można je uregulować już z pieniędzy uzyskanych od inwestorów dzięki przeprowadzeniu oferty publicznej.




W drodze na parkiet




Kapitał...

Wydanie: 7/2007, FINANSE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail