Z klasą w powietrzu

Epoka, gdy podróże samolotem otoczone były nimbem niecodzienności, elitarności i egzotyki, minęła bezpowrotnie. O pierwszych latach XXI wieku, być może będzie się kiedyś mówiło: okres drugiej rewolucji lotniczej. Rewolucji, ponieważ dzięki tanim liniom lotniczym, podróżowanie samolotami staje się i coraz powszechniejsze, i naprawdę codzienne. Na tyle, że większości pasażerów już nie satysfakcjonuje sam lot, ale to w jakich warunkach jest odbywany


rt_2007_12-12.jpg

Jest jednak spora grupa osób, dla której podróżowanie samolotami jest od dawna czymś zupełnie normalnym. Wyższa i średnia kadra menedżerska z międzynarodowych korporacji spędza "w powietrzu" po kilkaset godzin rocznie. Dla nich lot to czasem chwila odprężenia, ale najczęściej normalny czas pracy, który trzeba wykorzystać efektywnie.

Przejrzeć dokumenty, zadzwonić (korzystanie z pokładowego telefonu nikogo już dziś nie dziwi, podobnie jak to, że słuchawka jest jednocześnie pilotem sterującym fotelem i ekranem telewizyjnym) porobić notatki w laptopie, przygotować maile do wysłania lub po prostu je wysłać z lecącego na wysokości ponad dziesięciu tysięcy kilometrów samolotu. Jest to możliwe dzięki wprowadzaniu przez kolejne linie lotnicze bezprzewodowego dostępu do internetu na pokładach samolotów. Najbardziej rozpowszechnioną jest usługa Connexion By Boeing, którą na wybranych trasach oferuje już kilkanaście linii lotniczych.

Jednak posiadanie internetu, nawet w powietrzu, to jedno, a jeśli już nie komfort, to przynajmniej wygoda w podróży i ergonomia takiego "prowizorycznego" miejsca pracy, to co innego. Na pokładzie samolotu jest po prostu ciasno, co tak naprawdę daje się we znaki w trwających po kilka godzin lotach transatlantyckich czy kilkunastogodzinnych lotach transkontynentalnych. Odległość między fotelami w klasie ekonomicznej wynosi zwykle od 76 do 86 cm, co zwykle uniemożliwia wyprostowanie nóg, nie mówiąc już o zmianie pozycji względem siedzących obok pasażerów.

Klasy co najmniej trzy

Kupujący bilety...

Wydanie: 8/2007, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail