Czy PR może zdziałać cuda?

Różne oblicza kampanii public relations polskich miast

Podstawą sukcesu miast - co w znaczeniu turystycznym oznacza zwiększenie liczby przyjazdów - jest ich promocja. Odpowiednio przeprowadzona kampania promocyjna miasta jest decydująca również przy generowaniu zysków. Kampania PR może bez wątpienia pomóc w promocji. Czy jednak działa cuda?

Kraków: "Znudziły Ci się owce? Zobacz smoka. Odwiedź Kraków!"

rt_2008_03-11.jpg

Powyższy slogan zachęcał na ulicach Zakopanego do odwiedzenia starej stolicy Polski. Nie wzbudziłaby owa reklama większych emocji, gdyby nie fakt, że zachęcającym sloganem w trzech wersjach językowych - polskiej, angielskiej i rosyjskiej - ozdobione były Krupówki, bez wątpienia jedna z najsłynniejszych ulic Podhala. Jak mówi Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego, reklamy te są dość wyzywające. Na slogan Zakopane jednak wyraziło zgodę. Zawarta między Krakowem a Zakopanem umowa głosiła, że miasta zgadzają się na banery reklamowe. Zgoda górali na reklamę z owcami i smokiem była. Ta z kolei w mniemaniu wielu mieszkańców stolicy Tatr jest obraźliwa. - W myśl umowy niedługo na ulicach Krakowa mają zawisnąć reklamy Zakopanego. Wtedy na pewno odniesiemy się do banerów Krakowa. Z pewnością napiszemy coś o smokach i owcach - dodaje Majcher. Reklama konkurencyjnego miasta w miejscu, gdzie turystów jest w Zakopanem najwięcej, bardzo dziwi. Nie zgodziłabym się na to na miejscu władz - uzupełnia w ripoście Anna Kołpak, mieszkanka Krupówek.

Na narty do MałopolSKI















Popularność Krakowa nie budzi wątpliwości. Miasto to - zaraz po Warszawie - jest najczęstszym celem turystyki biznesowej (załatwianie spraw służbowych, szkolenia, konferencje). Atuty Krakowa - m.in. dzielnica żydowska ze starymi kamienicami, Wawel czy Stary Rynek kuszą. Miasto rozwija się - również pod kątem turystycznym. A to dzięki promocji miasta i regionu. Kampanie...

Wydanie: 11/2007, MARKETING I PROMOCJA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail