Public relations w branży turystycznej

rt_2008_04-31.jpgJak działa PR polskich touroperatorów?

Biura podróży, agencje turystyczne oraz internetowe serwisy turystyczne podkreślają, że działania public relations w tej branży są potrzebne, a często nawet konieczne. Mają szczególne znaczenie w budowaniu wizerunku touroperatora. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak działa PR polskich organizatorów turystyki? Z reklamą telewizyjną, radiową, prasową lub ulotką reklamową organizatorów turystyki musiał zetknąć się każdy.

Niektóre firmy są sponsorami programów telewizyjnych, inne w swojej promocji wykorzystują twarze znanych osób. Treści reklamowe są łatwiejsze w uchwyceniu, zatem informacji na temat prowadzonych działań public relations postanowiliśmy szukać u źródła. Kilku touroperatorów zamieszcza na swojej stronie kontakt dla mediów, co wydawało się ułatwić dotarcie do interesujących nas informacji.

Rzeczywistość okazała się jednak nieco bardziej skomplikowana i należy dodać, że w przypadku wielu biur podróży, już nie pierwszy razÉ Nie ma biura, które otwarcie powiedziałoby, że public relations jest mu niepotrzebne. Prawie każda instytucja wie, że o wizerunek należy dbać. To teoria. A jak wygląda to w praktyce? Nieliczne biura zatrudniają PR managerów, zdarza się również stanowisko rzecznika prasowego, jeszcze rzadszym zjawiskiem jest zatrudnienie zewnętrznej agencji public relations. Kto w takim razie zajmuje się PR w polskich biurach podróży?

Często działania należą do dyrektorów lub pracowników działu marketingu. Rozwiązanie z pozoru dobre, gdyby nie fakt, że nie zawsze są to specjaliści od public relations, a jeżeli już coś na ten temat wiedzą, to i tak PR jest jednym z wielu ich obowiązków, na który nie zawsze starcza czasu. Pytani, czy pan lub pani zajmuje się PR, najczęściej odpowiadają - no tak, między innymi. Bardzo często, co jest gorszym rozwiązaniem, PR zajmuje się sam prezes lub właściciel biura. Jaki jest tego efekt?

Krótko mówiąc - żaden. Brakuje konkretnej strategii, brakuje osoby odpowiedzialnej za public relations całej firmy, a nieudolne działania nie poprawiają wcale sytuacji. Próbowaliśmy ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy....

Wydanie: 12/2007, PUBLIC RELATIONS
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail