Poranna kawa i wino z nieba

Lubię nocować w hotelach, w których na wyposażeniu pokoju znajduje się zestaw złożony z czajnika elektrycznego oraz kilku saszetek kawy i herbaty. Lubię dlatego, że tę pierwszą kawę, mogę sobie przyrządzić sam, a potem delektować i jej smakiem, i widokiem za oknem. Przyznam, że nie odkryłem niestety zasady, w którym hotelu mogę liczyć na ów czajnik i kawę, a w którym nie. Pomijam oczywiście hotele najwyższej klasy należące do międzynarodowych sieci. W rodzimych hotelach tej zasady nie ma.


No bo można, w wydawałoby się przyzwoitych czterech, a nawet i pięciu gwiazdkach, na czajnik nie trafić, a "odnaleźć" go w dwugwiazdkowcach. Fakt: w przepisach kategoryzacyjnych nic o czajnikach nie ma. W porządku. Ale nie ma też nic o minibarach w hotelach skategoryzowanych na trzy czy dwie gwiazdki, a minibary w ich pokojach są. Tę zasadę rozumiem: minibary są, bo w przypadku wielu hoteli można na nich dodatkowo (a czasem też nieźle) zarobić.

No może nie we wszystkich, bo dyrektor jednego z hoteli wyższej kategorii zlokalizowanego w dużym mieście tłumaczył, że pozbyłby się minibarów, bo zużywają więcej energii, niż przynoszą zysków. Na moje pytanie, dlaczego: podprowadził mnie do okna i pokazał stojący w odległości mniej więcej dwustu metrów wielki jak skała supermarket. Większość gości tam się zaopatruje....

Wydanie: 12/2007, DO POCZYTANIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail