Francję odwiedza rocznie 80 milionów turystów

rt_2008_05-45.jpgFrancois Barry Delongchamps jest absolwentem instytutu nauk politycznych w Paryżu oraz Ecole Nationale dŐAdministration, posiada również wykształcenie z prawa publicznego. W latach 1972-1992 pełnił bardzo wysokie funkcje w ministerstwie spraw zagranicznych oraz w zagranicznych przedstawicielstwach Francji (m.in. Quebec, Rabat, Moskwa, Bangkok, Londyn, Singapur, USA).

W latach 2002-2007 był dyrektorem departamentu ds. francuzów za granicą oraz ds. cudzoziemców we Francji w ministerstwie spraw zagranicznych i europejskich. Odznaczony został wieloma orderami, jest m.in. kawalerem Orderu Legii Honorowej. Od listopada 2007 roku jest ambasadorem Francji w Polsce.

Francja uchodzi od wielu lat za raj turystyczny. Jak potwierdzają najnowsze dane Maison de la France, instytucji zajmującej się promocją Francji za granicą, turyści w pierwszej kolejności odwiedzają Paryż, Prowansję, Lazurowe Wybrzeże oraz Alpy. O popularności Francji w Polsce oraz charakterystyce francuskiego rynku turystycznego, z Ambasadorem Francji w Polsce, Francoisem Barym DelongchampŐem, rozmawia Krzysztof Lisowski.

Krzysztof Lisowski: Jak wygląda we Francji współpraca rządu i ministerstw z branżą turystyczną oraz na jakich podstawach prawnych działa francuska branża turystyczna?

Francois Barry Delongchamps: Zgodnie z francuskim kodeksem turystycznym (art. L. 121-1 kodeks-turyzmu), rolą państwa francuskiego jest przystosowanie warunków gospodarki turystycznej i jej działalności do umacniania pozycji Francji w tym sektorze, a także do promocji i koordynowania działań na rzecz poprawienia ofert, poprzez tworzenie i adaptację produktów turystycznych. Państwo francuskie również wyznacza i wprowadza w życie procedury zezwoleń i klasyfikacji wyposażenia, placówek i działalności turystycznej. W celu zwiększenia atrakcyjności turystycznej Francji państwo proponuje z jednej strony politykę ochrony konsumenta, a z drugiej politykę na rzecz jakości. Chodzi m.in. o podkreślenie znaczenia szkoleń zawodowych i posługiwania się językami obcymi w zawodach związanych z obsługą klienta.

KL: Jaką rolę w kwestii promowania turystyki pełni Ambasada Francji w Polsce? Co Państwo robią w celu promowania Francji w naszym kraju?


Wydanie: 1/2008, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail