Kadry z cenzusem ale bez praktyki

Rozwój branży turystycznej to nie tylko większa liczba oferowanych produktów turystycznych, więcej atrakcji, miejsc noclegowych, podmiotów funkcjonujących na rynku usług, a wreszcie: większa liczba turystów. Rozwój branży turystycznej to także wyższa jakość usług, która zwykle jest pochodną poziomu wykształcenia i kwalifikacji pracowników. Gdzie przyszli lub obecni pracownicy branży turystycznej mogą zdobyć odpowiednie wykształcenie? Jak wygląda ich program studiów?



Jakie jest zderzenie nabytej w czasie studiów wiedzy z rzeczywistością? Rynek turystyczny w Polsce ciągle się rozwija. Świadczą o tym nie tylko dane dotyczące rosnącego ruchu turystycznego Polaków czy przyjazdami cudzoziemców, ale także dane dotyczące wzrostu zatrudnienia w podmiotach branży turystycznej.

rt_2008_05-14.jpg

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z końca czerwca 2007 roku, w hotelach i restauracjach odnotowano 4,3-procentowy wzrost zatrudnienia w porównaniu z rokiem 2006. Większy wzrost odnotowano tylko w budownictwie (9,5 proc.), handlu i naprawach (5,9 proc.) oraz obsłudze nieruchomości i firm (4,9 proc.).


Uczelnie i ich program

Około 60 uczelni wyższych w Polsce oferuje kształcenie w zakresie różnych kierunków i specjalności turystycznych. Są to uczelnie publiczne i niepubliczne. Profil kształcenia niektórych z nich jest w całości nakierowany na edukację w zakresie turystyki. Turystykę można również studiować na uczelniach rolniczych, ekonomicznych, humanistycznych, technicznych.

W ramach kierunku turystyka i rekreacja szkoły wyższe oferują wiele specjalizacji, jak na przykład: turystyka i hotelarstwo, obsługa ruchu turystycznego, hotelarstwo i gastronomia, pilotaż wycieczek, przewodnictwo turystyczne, organizacja imprez turystycznych i rekreacji, turystyka biznesowa, turystyka krajowa i zagraniczna, zarządzanie i reklama w turystyce i rekreacji, zarządzanie gastronomią i dietetyką, turystyka uzdrowiskowa i spa itp. Kształcenie odbywa się w trybie stacjonarnym (studia dzienne) oraz niestacjonarnym (studia wieczorowe i zaoczne).

Prawie wszystkie uczelnie oferują praktyki zawodowe w kraju, a większość z nich również za granicą, na przykład w Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Grecji,...

Wydanie: 1/2008, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail