Zabezpieczenie finansowe niezbędne

rt_2008_05-47.jpgOsoba trudniąca się pośrednictwem w świadczeniu usług turystycznych lub organizatorzy usług turystycznych muszą posiadać zabezpieczenie finansowe dla swojej działalności. Może ono być przydatne w sytuacji, gdy np. grupa turystów obsługiwana przez nas musi wrócić z zagranicy do kraju z powodu nieuczciwości zagranicznego kontrahenta, a my nie posiadamy środków na zapewnienie im powrotu


Przepisy ustawy o usługach turystycznych nakładają na osoby prowadzące działalność polegającą na organizowaniu imprez turystycznych lub pośredniczące w tego rodzaju działalności obowiązek posiadania umowy gwarancji bankowej lub umowy ubezpieczenia albo umowy ubezpieczenia na rzecz klientów w zakresie pokrycia kosztów powrotu klienta do kraju (gdy organizator turystyki lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu, a także na pokrycie zwrotu wpłat wniesionych).

Ponadto obowiązkowe jest składanie marszałkowi województwa oryginałów dokumentów potwierdzających zawarcie kolejnych umów gwarancji lub ubezpieczenia przed upływem terminu obowiązywania umowy poprzedniej. Obowiązek posiadania ubezpieczenia lub gwarancji bankowej istnieje zawsze przez cały okres prowadzenia działalności polegającej na organizowaniu imprez turystycznych lub pośrednictwu, i jak wynika z orzecznictwa sądów administracyjnych bez znaczenia dla oceny w tym zakresie jest okoliczność, iż w okresie braku ubezpieczenia strona nie prowadziła faktycznie działalności i nie zawierała umów z klientami.

Ustawa daje możliwość wyboru pomiędzy trzema rodzajami zabezpieczeń - gwarancją bankową, umową ubezpieczenia i umową ubezpieczenia na rzecz klientów. Wybór jednej z tych form zabezpieczenia należy do prowadzącego działalność.


Gwarancja bankowa i umowa ubezpieczenia

Wysokość sumy gwarancji bankowej lub sumy ubezpieczeniowej uzależniona została od tego, w jakim kraju są...

Wydanie: 1/2008, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail