Polisa polisie nierówna

rt_2008_05-39.jpgKatarzyna Szepczyńska
dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych w Towarzystwie Ubezpieczeń
SIGNAL IDUNA Polska


Zbliżają się wakacje i okres wzmożonych wyjazdów. Biura podróży kuszą klientów i prześcigają się w bogactwie ofert. Jednak nawet najlepszy urlop może mocno stracić na atrakcyjności przez kłopoty ze zdrowiem czy nieszczęśliwy wypadek. Tutaj otwiera się pole do popisu dla organizatorów usług turystycznych

Co zrobić, na co zwracać szczególną uwagę podczas podpisywania z klientem umowy zgłoszenia uczestnictwa w imprezie turystycznej? Tak, aby zabezpieczyć klienta przed następstwami ewentualnych nieszczęśliwych zdarzeń. Oraz z drugiej strony - aby zabezpieczyć firmę przed ewentualnymi roszczeniami ze strony klienta wynikającymi z niedokładnego zapoznania się z umową.


Przykra historia pana Kowalskiego

Prześledźmy losy pana Kowalskiego na wakacjach. Pan Kowalski zaplanował urlop z rodziną i wykupił wczasy w Turcji. W biurze agencyjnym podpisał umowę zgłoszenia, która określała warunki zakwaterowania oraz świadczenia dodatkowe. Klient opłacił również suplement za pokój jednoosobowy dla swojej matki. Pracownik biura podróży w rozmowie z panem Kowalskim przekazał najważniejsze informacje dotyczące wyjazdu oraz poinformował, że w cenę wyjazdu wliczone jest również ubezpieczenie kosztów leczenia.

rt_2008_05-43.jpg

Zadowolony pan Kowalski podpisał umowę zgłoszenia i jednocześnie oświadczenie, że zapoznał się z warunkami uczestnictwa zamieszczonymi w katalogu touroperatora oraz ogólnymi warunkami ubezpieczenia. Nadszedł upragniony urlop pana Kowalskiego. Na miejscu czekał piękny hotel, plaża, moc atrakcji. Trzeciego dnia pobytu matka pana Kowalskiego bardzo źle się poczuła. Silny ból w klatce piersiowej mógł świadczyć o zawale serca. Pan Kowalski przypomniał sobie informację o ubezpieczeniu, wyjął z dokumentów podróżnych kartę potwierdzającą ubezpieczenie i natychmiast zadzwonił do centrali alarmowej.

Ta, po przeprowadzeniu wywiadu wysłała do hotelu karetkę pogotowia. Matka pana Kowalskiego...

Wydanie: 1/2008, UBEZPIECZENIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail