Jednym lepiej inni niemal bankrutują


W lipcowej sondzie RT zapytaliśmy Czytelników,
czy silny złoty wpływa na działalność firm turystycznych.
Wyniki przedstawiamy na załączonym wykresie.




O pozytywnym wpływie wysokiego kursu złotówki mówią biura zajmujące się organizacją turystyki wyjazdowej. "Jako touroperator w zakresie wyjazdów zagranicznych możemy proponować nasze wycieczki i wczasy zagraniczne w atrakcyjnej dla klienta cenie. Mocna złotówka zachęca klientów do korzystania z oferty naszego biura.", "Wycieczki są adekwatnie tanie, rozliczenia w Tunezji i w Egipcie dokonujemy w USD." "Nasze płatności dla kontrahentów zagranicznych są głównie w euro w związku z tym nasze zobowiązania się zmniejszają, a wzrasta zysk."
Poniżej przedstawiamy kilka opinii przeciwnych. Mocny złoty "podraża ofertę, obniża naszą konkurencyjność, kontrahenci wybierają tańszą ofertę np. Czechów, część z nas obniża marżę". "Bardzo wpływa - działamy na granicy opłacalności."
"Zmniejsza się ilość klientów, obniża dochód, klienci zagraniczni wycofują się z już dokonanych rezerwacji." "Zmniejsza się zysk na turystyce przyjazdowej. Tracimy klientów z Europy Zachodniej, którzy i tak już mało co chcą jeździć do tak drogiego kraju, jakim jest Polska i często otrzymuję informacje, że wybrali Rumunię albo Ukrainę." "Spadają nasze zyski - ceny naszym klientom podaliśmy w euro". Jedna z opinii, która brzmi: "Wybitnie negatywnie. Dziwi bierność Ministerstwa Finansów. Kompletni ignoranci", skłoniła nas do bliższemu przyjrzeniu się temu, kto jest winien "silnej złotówce". Rezultaty przedstawiamy w tekście na stronie 15. (apsz)








Zwiedzanie północno-zachodnich Czech z kartą




Miasta Kl�sterec nad Ohri i Kadan proponują turystom zwiedzającym region północno-zachodnich Czech specjalną kartę turysty 3K, która upoważnia
do bezpłatnego wstępu do obiektów turystycznych: muzeów, galerii, zabytków, obiektów rekreacyjno-
-sportowych, atrakcyjnych zniżek, m.in. w restauracjach
i obiektach zakwaterowania. Turyści mają do wyboru cztery rodzaje kart: "Dla turystów indywidualnych", "Zabawa, sport i inne atrakcje", "Dla rodzin" oraz kartę "Special", którą można dostosować do indywidualnych potrzeb. Na sezon zimowy przygotowywana jest specjalna karta "Zima", upoważniająca do korzystania, na atrakcyjnych warunkach, z usług ośrodków narciarskich w górach Krusznych. Kartę można kupić
w internecie, w regionalnych centrach informacji turystycznej lub w hotelach. Karty są dwu- lub pięciodniowe. Ceny, w zależności od rodzaju, od 290 koron za dwudniową kartę. y
(więcej: www.3k-karta.cz)








Turystyczne autobusy w Pekinie




Dwa dwupoziomowe autobusy wyposażone m.in. w klimatyzację
od 20 lipca obsługują dwie przygotowane specjalnie na igrzyska olimpijskie trasy turystyczne w Pekinie. Prowadzą po starożytnych i współczesnych osobliwościach chińskiej stolicy. Pierwsza trasa, licząca 18,1 km, wytyczona jest od Yongding-men Gate w południowej części miasta przez Niebiańską Świątynię, Bramę Południową w starożytnej handlowej dzielnicy Oianmen, Bramę Niebiańskiego Pokoju na Placu Tiananmen, wzgórze widokowe Jingshan Park i Drum Tower. Druga o długości 16,25 km zaczyna się
w dzielnicy Datun i prowadzi przez główne obiekty igrzysk, jak stadion Ptasie Gniazdo, korty tenisowe Olympic Green i wioskę olimpijską. y









Wydanie: 3/2008, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail