Noclegów dużo, ale rynek mały

Pod koniec lipca 2007 roku w Polsce funkcjonowało 6,7 tys. obiektów noclegowych oferujących łącznie 582,1 tys. miejsc noclegowych, wynika z danych podanych przez Główny Urząd Statystyczny. Wśród nich było 1370 hoteli o łącznej liczbie 141,1 tys. łóżek. Według GUS w całym roku 2007 z obiektów zbiorowego zakwaterowania skorzystało 18,9 mln turystów, w tym 14,5 mln z Polski.

Wprawdzie liczba Polaków korzystających z hoteli rośnie, jednak - jak wynika z badania przeprowadzonego w drugiej połowie maja br. przez firmy On Board Public Relations i PBS DGA - wewnętrzny rynek usług hotelarskich nie jest zbyt duży. W ciągu ostatnich dwóch lat z usług hoteli skorzystało 21 proc. dorosłych Polaków. Badanie przynosi również odpowiedź na interesujące pytanie - skąd Polacy najczęściej czerpią informacje o hotelach.

Okazuje się, że najważniejszym źródłem informacji o hotelach jest dla Polaków internet. Takie deklaracje złożyło 49 proc. ankietowanych. Jak wynika z badania, w niektórych grupach społecznych, m.in. wśród Polaków z wyższym wykształceniem, internet jako źródło informacji o hotelach jest wskazywany nawet przez 60 proc. badanych. Drugim pod względem ważności źródłem informacji są rekomendacje znajomych i przyjaciół. Na kolejnych miejscach znalazły się rekomendacje biur podróży oraz przewodniki książkowe. Wyniki badania wskazują, że badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48 proc. wskazań) oraz niemiła obsługa (43 proc.).





Wydanie: 3/2008, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail