Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

50+ znaczy o wiele więcej

Jedną z przyczyn problemów związanych z kadrami,
także w branży turystycznej, jest zła sytuacja osób
po 50 roku życia. Niedocenieni i postrzegani przez
pryzmat stereotypów mogą się jednak okazać rozwiązaniem, na które czekamy. Pod warunkiem jednak,
że odpowiednio się w nich zainwestuje





Lektura ogłoszeń firm poszukujących pracowników daje pewien pogląd na współczesną kulturę. Idealny pracownik w wyobrażeniu nie tak małej części pracodawców to zdrowy dwudziestolatek, z wyższym wykształceniem i dziesięcioma latami praktyki zawodowej oraz znajomością przynajmniej trzech języków obcych. Przesada?





Dobre prawo...




Stary pracownik nie jest w modzie. Zatrudniani są młodzi ludzie, najczęściej studenci. Dlaczego?
- Prawda jest brutalna: starsi są gorszymi pracownikami, a klient lubi być obsługiwany przez młode, atrakcyjne osoby - mówi anonimowo kierownik recepcji jednego z dużych, sieciowych hoteli.
Od pierwszego stycznia 2004 r. polski kodeks pracy, dostosowany do regulacji Unii Europejskiej, zawiera zapisy zakazujące dyskryminacji oraz traktujące o równym traktowaniu w zatrudnieniu. Daje osobom poszkodowanym na tym tle możliwość dochodzenia swoich praw.
Prawo nie zmieni jednak od razu uwarunkowań kulturowych i ludzkich zwyczajów. A rynek pracy wypełniony jest stereotypami związanymi z wiekiem. Dzieje się tak głównie w dużych firmach, w których stosunki pracownik - pracodawca mają charakter formalny, a nie osobowy. Przyczyn tego stanu rzeczy należy szukać głównie w naszej najnowszej historii.





...zła historia




Po 1989 r. i ogromnym skoku cywilizacyjnym firmy inwestowały w młodych pracowników, którzy umieli odnaleźć się w nowej rzeczywistości, szybko przyswajali nowe rozwiązania technologiczne oraz nie byli skażeni...

Wydanie: 6/2008, EDUKACJA I KARIERA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności