Rynek incentive w Polsce

Krzysztof Cieślikowski
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach


Podróże motywacyjne (incentive travel) to dla pracownika uczestniczącego w nich premia otrzymana od przedsiębiorstwa za osiągnięte wyniki, jako dodatkowy bodziec do dalszej skutecznej realizacji założonych celów. Incentive travel jest postrzegana jako nowoczesne narzędzie zarządzania personelem, do wykorzystywania podróży w celu zmotywowania i/lub nagradzania pracowników za ich pracę wykraczającą poza obowiązki i zbliżającą do osiągnięcia celów firmy


Zrozumieć istotę turystyki motywacyjnej Turystyka motywacyjna (nazywane także w Polsce incentive travel lub tourism) to podróże pracowników, sprzedawców lub agentów (detalistów, hurtowników) opłacone przez przedsiębiorstwo w ramach nagrody za realizację odpowiedniej sprzedaży lub innych zadań, za wyróżniające osiągnięcia lub jako zachęta na przyszłość. Oferta w zakresie wyjazdów motywacyjnych rozwija się dynamicznie od początku ubiegłego wieku, kiedy to firmy amerykańskie i japońskie zaczęły stosować z powodzeniem programy incentive wobec swoich pracowników i klientów.


Pakiet usług

Produkt incentive travel to pakiet różnych usług, który jest mocno rozbudowany. Może obejmować zarówno standardowe usługi (transport, wyżywienie, nocleg, ubezpieczenie), jak również dodatkowe (na przykład medyczne, fotograficzne, wypożyczanie specjalistycznego sprzętu turystycznego). Proces tworzenia produktu ograniczany jest tylko przez pomysłowość organizatora i budżet zleceniodawcy. Współcześnie coraz częściej spotyka się określenia "concentive" czy "meetcentive" podkreślające połączenie wyjazdu motywacyjnego ze spotkaniem konferencyjnym czy też rozmowami handlowymi. Badania prowadzone w USA pokazują, iż w 2007 roku 28,2 proc. zrealizowanych imprez turystycznych typu incentive było łączonych (kombinowanych) z inną formą pobytu. Dlatego coraz trudniej jest przyporządkować określone podróże związane z pracą do formy wyjazdu, czy...

Wydanie: 7/2008, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail