Rynek hotelarski w naszym regionie

Europa Środkowa i Wschodnia jako subregion Europy odnotowała największy wzrost w turystyce na kontynencie od początku roku do sierpnia 2008 - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte. Region zawdzięcza ten wzrost Ukrainie i Turcji, które weszły do pierwszej dziesiątki najczęściej odwiedzanych krajów przez turystów międzynarodowych w 2007 r., zastępując Austrię i Rosję. Ukraina uplasowała się na ósmym, a Turcja na dziewiątym miejscu w światowym rankingu. Europa nadal jest zdecydowanym liderem w światowej turystyce, przyciągając 484 mln zwiedzających, czyli aż 54 proc. wszystkich turystów międzynarodowych. Turcja, Rosja, byłe republiki radzieckie i nowe kraje Unii Europejskiej, w tym Polska, odnotowują większe wzrosty niż stara Europa i razem ciągną europejski rynek hotelowy w górę.
- W najbliższym czasie będzie widoczny wzrost liczby hoteli dwu-gwiazdkowych głównie z powodu ich relatywnie małej liczby. Poza tym w związku z przygotowaniami do rozgrywek EURO 2012 inwestorzy będą liczyć na przychylność władz miejskich w ułatwianiu procesu inwestycyjnego oraz ulgi podatkowe. Jednak EURO 2012 nie powinno być jedynym czynnikiem decydującym o budowie hotelu, ponieważ EURO to wydarzenie krótkotrwałe, a inwestycja hotelowa zwraca się w długim okresie - mówi Konrad Gruda, senior manager w dziale konsultingu Deloitte. Wartość rynku hotelarstwa w Europie będzie rosła, choć wolniej niż dotychczas. Deloitte szacuje, że wartość inwestycji hotelarskich zmalała do poziomu 5 miliardów euro od początku roku do sierpnia 2008 r. Dla porównania w całym 2007 roku wartość tych inwestycji w Europie sięgnęła poziomu 21 miliardów euro. Pomimo pogarszających się warunków w działalności, sieci hotelowe w Europie nadal się rozwijają i planują zwiększyć ilość pokoi o kolejne 53 245 do końca 2009 roku.



Wydanie: 8/2008, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail