Pozycja w sieci

rt_2009_01-29.jpg
Internet jest dziś jednym z podstawowych źródeł komunikacji pomiędzy firmą a jej potencjalnym klientem. Niemal każdy poszukiwanie produktu lub usługi zaczyna od włączenia komputera. Podobnie jest w przypadku poszukiwania informacji czy opinii. I tu skuteczny marketing internetowy może okazać się bardzo pomocny, by odnaleziona informacja czy usługa była związana z naszą firmą


Sam marketing internetowy jest w Polsce stosunkowo nową dziedziną, stąd też nawet samo jego zdefiniowanie nie jest łatwe i jednoznaczne. Na potrzeby tego tekstu przyjmiemy szeroką definicję obejmującą całość działań za pomocą sieci, które mają na celu poprawę wizerunku firmy oraz jej marek i w konsekwencji umocnienie jej pozycji na rynku. W ramach tej definicji umieścimy również PR internetowy, choć jego zadania są nieco odmienne, jednak powinny mieścić się w ramach strategii marketingowej.


Internet jest najdynamiczniej rozwijającym się medium. Z tego powodu, bez względu na wielkość firmy, internet musi być ważnym kanałem pomagającym nie tylko sprzedawać produkty, lecz również kreować wizerunek firmy. Wielu przedsiębiorców, szczególnie z małych firm, unika podejmowania nowych działań obawiając się kosztów. Tymczasem w przypadku działania w sieci obawa ta jest zupełnie bezzasadna.

Oczywiście, jak w przypadku każdej działalności, górny limit wydatków nie istnieje i zawsze można usłyszeć o tym, jakie krocie firma X wydała na tę akurat działalność. Tymczasem PR prowadzony w internecie może się okazać korzystny właśnie dla mniejszych firm dysponujących ograniczonymi funduszami. Medium to jest najbardziej efektywne, jeśli uwzględnić stosunek nakładów do kosztów. Dzieje się tak jednak tylko w przypadku prowadzenia przemyślanych działań skorelowanych z działalnością na innych polach.

Nie można więc traktować działań w internecie jak samoistnego bytu niepowiązanego z innymi działaniami marketingowymi, nawet jeśli nie są one rozbudowane. Posiadanie strony internetowej jest już dzisiaj standardem, tak jak posiadanie wizytówek czy znaku firmowego. Rzecz w tym, że strona firmy nie musi być tylko elektroniczną wizytówką funkcjonującą w sieci. Warto pomyśleć nad zwiększeniem jej atrakcyjności dla tych, do których chcemy dotrzeć (czy będą to inne firmy czy klienci indywidualni).

Atrakcyjność nie oznacza nafaszerowania strony licznymi "efektami specjalnymi", lecz umieszczenie w niej treści,...

Wydanie: 9/2008, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail