Branża turystyczna o planach na 2009 rok

Początek roku oznacza realizację nowych zadań i planów. Postanowiliśmy więc zapytać przedstawicieli kilku instytucji związanych z turystyką: jakie są ich główne cele i plany na rok 2009? Dla przeciwwagi poprosiliśmy również o wypowiedź na temat, jakie powinny być priorytety owych instytucji, przedstawiciela jednej z wyższych uczelni. Za rok spróbujemy podsumować, co z tych założeń udało się zrealizować. Będzie to tym bardziej interesujące, że rok na pewno będzie burzliwy i może zmusić do zmiany planów.


rt_2009_01-5.jpg
Jadwiga Barbara Moroz
Kanclerz i Założyciel WSTiJO


Polskie organizacje turystyczne takie jak POT czy PART mają swój niewątpliwy wkład w promocję rodzimej turystyki. Jednym z ich priorytetów jest otwarcie Polski na turystów zagranicznych, których liczba z roku na rok systematycznie wzrasta, co oznacza, że nie jesteśmy już anonimowym krajem, zza dawnej żelaznej kurtyny, lecz ciekawym kulturowo i turystycznie miejscem spędzenia urlopu. Jednak warto, by organizacje te w większej mierze wspierały prywatną inicjatywę i ściślej z nią współpracowały, nie skupiając się jedynie na promocji regionów, których polityka zmienia się zależnie od kadencji, lecz poparłyby swym autorytetem indywidualne przedsięwzięcia (odbudowa zabytków o przeznaczeniu turystycznym, organizacja festiwali, imprez kulturalnych etc.), o których dzięki temu dowiedzieliby się turyści.




rt_2009_01-30.jpgTomasz Majka
Wiceprezes zarządu Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki

W tym roku będzie trwała dalsza rozbudowa regionalnych systemów informacji turystycznej. Wspólnie z partnerem z Niemiec pracujemy nad wprowadzeniem w kilku miejscach kraju karty turystycznej. W odróżnieniu od istniejących znacznie bardziej rozbudowanej, nowoczesnej oraz dobrze wypromowanej, co dotychczas było słabością tych projektów. Pracujemy nad taką kartą turystyczną w Małopolsce. Ma ona być połączona z systemem informacji turystycznej. Udało nam się tam zaprosić do współpracy takie flagowe okręty jak Wieliczka czy Wawel. Inny ważny projekt to wykorzystanie nowoczesnych technologii typu GPS lub Bluetooth. Będziemy przygotowywać akcję promującą możliwość np. pobierania na telefon informacji przy wejściu na szlak. Skończyliśmy niedawno pracę nad szlakiem kulinarnym w Gdyni. Istnieje potencjalna możliwość, by wejść w taką przestrzeń, jeśli zechcemy, pobierania informacji, np. że dziś odbywa się festiwal kulinarny, informacji o menu i wreszcie możliwość skorzystania z mapy, za pomocą której można poruszać się po całym szlaku. Nowe technologie są niedoceniane przez branżę turystyczną. Nie chodzi tu tylko o informację turystyczną, ale również np. o możliwości zarządzania hotelem czy restauracją. Mamy ofertę szkoleń w tym zakresie w ramach naszych usług. Prowadzimy teraz rozmowy z partnerami na Ukrainie i chcemy przeszkolić tam 1300 osób, pod kątem EURO 2012. Adresujemy te...

Wydanie: 9/2008, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail