Analiza SWOT w przedsiębiorstwie turystycznym

Mgr Karolina Chojka
Katedra Marketingu Wyższej Szkoły Ekonomicznej ALMAMER


Współczesne przedsiębiorstwa turystyczne powinny stale monitorować otoczenie, w jakim funkcjonują. Nieustannie przed firmami pojawiają się nowe szanse i zagrożenia, niezbędna jest, więc ich ciągła obserwacja, a także wprowadzanie rozwiązań dostosowujących działalność przedsiębiorstwa turystycznego do warunków otoczenia


rt_2009_03-29.jpg

Unikanie zmian nie jest dla firm turystycznych dobrym posunięciem, brak wdrożeń nowoczesnych technologii, wykorzystania wiedzy, informacji, kompetencji pracowników czy analizowania potrzeb i oczekiwań konsumentów może prowadzić do wyeliminowania przedsiębiorstwa z rynku.


Rozpoznanie i szukanie nowych możliwości

Sukces firmy gwarantuje odpowiednie rozpoznanie i kolejno zaspokojenie potrzeb konsumentów oraz dostrzeżenie i reagowanie na pojawiające się trendy rynkowe. Wiele szans można odnaleźć identyfikując aktualne trendy, megatrendy czy chwilowe mody poprzez przeprowadzanie analiz, obserwacji i badań.

Sukces nowych produktów turystycznych będzie zależny od umiejętności reakcji na występujące czy też pojawiające się zjawiska, a dostosowany do nich stwarza większą szansę powodzenia danego przedsięwzięcia. Niezbędne staje się przeprowadzanie badań marketingowych i analiz rynku, które dadzą wiedzę o tym, czy dany produkt turystyczny posiada potencjał prowadzący do zysku.

Każde przedsiębiorstwo działa w konkretnym makro- i mikrootoczeniu. Składają się na nie czynniki kulturowe, społeczne, demograficzne, ekonomiczne, polityczne, środowiskowe (przyrodnicze) oraz technologiczne. Niektórych czynników firmy nie są w stanie kontrolować ani na nie oddziaływać, konieczna więc staje się ich obserwacja...

Wydanie: 11/2008, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail