Łódź płynie w dobrym kierunku

Województwo łódzkie położone jest w samym środku Polski. To powoduje, że niemal z każdego regionu jest tam stosunkowo blisko. Jednak dotychczas trudno było wymienić jakiś produkt turystyczny, który jednoznacznie kojarzyłby się z regionem łódzkim. Tymczasem seria nagród, jakie zyskały rozmaite formy promocji zarówno Łodzi, jak i całego regionu, dowodzi, że ten brak skojarzeń nie musi być przeszkodą w promocji

rt_2009_05-7.jpg

Szczęśliwie jakość promocji polskich miast i regionów znacznie się poprawiła w ciągu ostatnich lat. Na tym coraz lepszym tle zarówno miasto Łódź jak i cały region wypadają bardzo dobrze.


Łowcy nagród

Wystarczy wymienić dwukrotne wyróżnienie filmów promujących Łódź na berlińskich targach ITB. W tym roku teledysk do piosenki "Theo, wir fahr'n nach Łódź" zdobył drugą nagrodę w VIII międzynarodowym konkursie DAS GOLDENE STADTTOR, w kategorii City Tourism. Zwarzywszy że chyba najbardziej znaną na świecie łódzką instytucją jest szkoła filmowa, może nie powinno to dziwić, ale samo posiadanie fachowców jeszcze sukcesu nie gwarantuje. W przypadku Łodzi nagrody zostały zebrane nie tylko w Berlinie i nie tylko za filmy. Lista sukcesów jest naprawdę imponująca.

rt_2009_05-18.jpg
Poza wspomnianymi już nagrodami w Berlinie region może poszczycić się rozmaitymi wyróżnieniami i nagrodami za rozmaite działania czy produkty. Tylko w ostatnim czasie nagrodzone zostały: Tomaszowski Skansen Rzeki Pilicy "Nagrodą Przyjaznego Brzegu", promującą działania na rzecz turystyki wodnej, czy City Stories - projekt warsztatów komiksowych, który zdobył pierwszą nagrodę w tegorocznym konkursie Złote Formaty na Międzynarodowym Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Na tej ostatniej imprezie wyróżnione zostały "Młodzi w Łodzi" oraz "Łódź Design" - Międzynarodowy Festiwal Designu. Te akcje promocyjne poparte są konkretnymi działaniami mającymi stworzyć gamę produktów turystycznych, mogących zadowolić dużą grupę turystów.


Coś dla aktywnych

Ta forma wypoczynku jest obecnie coraz bardziej popularna i segment ten jest wyraźnie widoczny w ofercie regionu. Ciekawą ofertą, na mało eksploatowanym i chyba niedocenianym polu, jest oznakowanie i zaoferowanie kompletnej oferty dla miłośników rzek poprzez stworzenie szlaków wodnych na Pilicy i Warcie. Oznakowano obie rzeki (na Warcie prace jeszcze trwają) oraz stworzono bardzo dobre warunki do uprawiania turystyki wodnej.


Do tego wydano przewodniki opisujące oba szlaki wraz z położonymi na trasie atrakcjami. Szczególnie cenne jest tu podjęcie działań na większą skalę przy współpracy z partnerami spoza województwa (między innymi z województwem mazowieckim). Dotychczas takie ponadwojewódzkie działania nie były w Polsce popularne. Inną ofertą, która może zainteresować zwolenników aktywnego wypoczynku, jest oferta skierowana do rowerzystów. Łatwy teren powoduje, że z tej formy wypoczynku mogą w Łódzkiem korzystać nie tylko amatorzy sportów ekstremalnych i doświadczeni cykliści.


Częścią prac nad ofertą turystyki aktywnej jest "Turystyka w siodle" - projekt w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym województwa łódzkiego. Jest to projekt zakwalifikowany do grupy dwudziestu pięciu najatrakcyjniejszych projektów turystycznych w Polsce. Ma on stworzyć możliwości uprawiania turystyki konnej zarówno "stacjonarnie", jak i poprzez sieć obiektów współpracujących w ramach projektu.



Wydanie: 1/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail